Mercedes - Benz X-klasa 220d 163 KM
Mercedes klasy X oferowany jest w trzech wersjach skierowanych do różnych grup nabywców. Pure (wół roboczy), Progressive (samochód codziennego użytku) i Power (pojazd „lajfstajlowy”). Poszczególne odmiany poznać można np. po zderzakach. W najuboższej wersji mają one kolor czarny. W odmianie Progressive zderzaki lakierowane są pod kolor nadwozia. Topowa wersja – Power – ma zderzaki wykończone chromem.
Samochód ma mierzy 5340 mm długości, 1920 mm szerokości i 1819 mm wysokości i może się pochwalić rozstawem osi 3150 mm. Na pace o wymiarach 1587 mm x 1560 mm x 474 mm (standardowo podświetlanej diodami LED) mieści się m.in. europaleta.
Maksymalna ładowność Mercedesa X-classe to 1042 kg. Auto, zależnie od jednostki napędowej – holować może przyczepy (z hamulcem najazdowym) o masie od 1650 kg do 3500 kg.
Mercedes klasy X, który bazuje na rozwiązaniach technicznych Nissana Navary, ma klasyczną dla pickupów ramę. Na obu osiach (z tyłu pracuje klasyczny, sztywny most) za tłumienie nierówności odpowiadają sprężyny śrubowe.
Chociaż podstawowe odmiany napędzane będą na tylną oś, auto może się pochwalić niezłymi właściwościami terenowymi. W podstawowej odmianie o prześwicie 202 mm (opcjonalnie tył może być zawieszony 221 mm nad ziemią) głębokość brodzenia to 60 mm a zdolność pokonywania wzniesień – 100 proc. Kąt natarcia to 28,8 stopnia - kąt zejścia 23,8 stopnia. Auto może również trawersować przeszkody o maksymalnym pochyleniu do 49,8 stopnia.
Europejscy klienci będą mieli do wyboru wysokoprężne silniki o czterech lub sześciu cylindrach. Pierwsze – o pojemności 2,3 l – rozwijają 163 KM (X 220 d - model z pojedynczym doładowaniem) lub 190 KM (X 250 d – biturbo). Standardowo napęd trafia na koła tylnej osi za pośrednictwem sześciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów. W modelu X250 d dostępny jest siedmiostopniowy automat.
W 2018 roku cenniki uzupełni silnik Diesla V6 generujący 259 KM i 550 Nm. Dopiero w tej wersji samochód standardowo oferowany będzie z permanentnym napędem 4x4 (do słabszych odmian zamówić można „inteligentny” napęd 4MATIC) i siedmiostopniową automatyczną przekładnią 7G-Tronic wyposażoną w łopatki do zmiany biegów.
W niektórych krajach (raczej poza Europą) Mercedesa klasy X zamówić będzie też można z benzynowym silnikiem rozwijającym 165 KM (tylko z kierownicą po lewej stronie i napędem na tył).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-10-26