Mercedes zaprezentował model C 63 AMG w wersji Edition 507. Nietrudno zgadnąć, skąd taka właśnie nazwa...
Mercedes C 63 AMG Edition 507
Samochód napędzany jest tym samym silnikiem co C 63 AMG - wolnossącą jednostką V8 o pojemności 6208 ccm, jednak moc została podniesiona o 50 KM i wynosi - tak, dokładnie 507 KM. Symbolicznie, o 10 Nm, wzrósł również moment obrotowy, który wynosi 610 Nm.
Wzrost mocy został osiągnięty poprzez przeszczepienie technologii stosowanych do tej pory w Mercedesie SLS AMG. Silnik otrzymał kute tłoki z SLS-a, a także korbowody i wał korbowy, co przełożyło się obniżenie masy o 3 kg. Zmniejszenie wagi elementów ruchomych w silniku wpłynęło na obniżenie inercji, dzięki czemu jednostka napędowa cechuje się lepszą reakcją na gaz. Zmiany uzupełnił nowy program sterujący silnikiem.
Mercedes C 63 AMG Edition 507
Mercedes C 63 AMG Edition 507 będzie oferowany jako sedan, coupe oraz kombi. Dwie pierwsze wersje przyspieszają do 100 km/h w 4,2 s, kombi jest o 0,1 s wolniejsze. To wyniki o 0,2 s lepsze niż w przypadku standardowego C63 AMG i o 0,1 s - niż w samochodach wyposażonych w AMG Performance Package, który podnosi moc z 457 do 487 KM.
Mercedes C 63 AMG Edition 507
Prędkość maksymalna wszystkich wersji nadwoziowych Edition 507 została ograniczona do 280 km/h, wynika to z faktu, że wszystkie samochody standardowo są wyposażone w pakiet AMG Driver, który nie tylko pozwala na szybszą jazdę, ale obejmuje również voucher na szkolenie w AMG Driving Academy.
Mercedes C 63 AMG Edition 507
Z zewnątrz samochody z serii Edition 507 najłatwiej rozpoznać po masce, która pochodzi z C 63 AMG Black Series. Posiada ona dwa wycięcia, których zadaniem jest lepsze odprowadzanie ciepła z silnika. Model otrzymał również specjalny wzór felg o rozmiarze 19 cali, na które montowane są opony 235/35 z przodu i 255/30 z tyłu.
Mercedes C 63 AMG Edition 507
Za hamowanie odpowiadają wykonane z kompozytów tarcze o średnicy 36 cm z przodu. Główne zalety materiałów kompozytowych to niższa masa i większa odporność na przegrzanie oraz związany z tym spadek skuteczności. Tarcze są podwójnie wentylowane, sześciotłoczkowe przednie i czterotłoczkowe tylne zaciski pomalowane są na czerwono.
Mercedes C63 AMG Edition 507 zadebiutuje na salonie w Genewie 5 marca, wtedy poznamy też ceny. Zbieranie zamówień rozpocznie się w kwietniu, a pierwsze samochody trafią do klientów w czerwcu.