Mercedes zaprezentował Citana II generacji. Tak jak poprzednio samochód oparty jest na Renault Kangoo.
Mercedes Citan II
Nowa generacja Renault Kangoo pojawiła się w listopadzie 2020 roku. Kwestią czasu było więc pojawienie się nowego Citana. Trzeba jednak przyznać, że niemieccy styliści nie poszli po linii najmniejszego oporu, zmieniając jedynie osłonę chłodnicy. Nie, Citan i Kangoo mają zupełnie różne nadwozia, poczynając już od słupka A. Dopiero linia boczna zdradza bliskie pokrewieństwo obu pojazdów.
Z tyłu zmiany są już mniej widoczne, ale światła zespolone otrzymały zmieniony kształt.
Mercedes Citan Tourer II
Sporo nowości jest również we wnętrzu, które jest typowo "mercedesowskie". Zastosowano m.in. okrągłe nawiewy, kierownicę z touchpadami czy wysoko umieszczony ekran systemu infotainment. Sam system to również pochodzący od Mercedesa MBUX, przy czym jest to wyposażenie opcjonalne.
Na początek Mercedes zaprezentował Citana o standardowej długości, z rozstawem osi 2716 mm, ale auto będzie dostępne również w wersji przedłużonej. Pojemność przestrzeni ładunkowej samochodu to 2,9 m3, co pozwala na załadowanie dwóch europalet.
Mercedes Citan II
Wersja dostawcza standardowo ma przesuwne drzwi po prawej stronie, dodatkowo można zamówić również przesuwne drzwi po lewej. Otwór ładunkowy ma 61,5 cm.
Mercedes Citan będzie oferowany również w wersji osobowej jako 5-miejscowy kombivan o nazwie Tourer. Dodatkowo zapowiedziano już premierę klasy T, która ma być bardziej luksusową odmianą osobowej wersji Citana (czyli będzie tym dla Citana Tourer, czym jest klasa V dla Vito).
Mercedes Citan będzie dostępny z szeregiem jednostek napędowych. Czterocylindrowy diesel 1.5 oferuje moc 75, 95 lub 116 KM, z kolei również czterocylindrowy silnik 1.33 dostępny jest w wersjach o mocy 102 lub 131 KM. Mocniejsze jednostki można parować z automatycznymi przekładniami.
W drugiej połowie 2022 roku pojawi się e-Citan, czyli samochód z napędem elektrycznym. Producent obiecuje, że jego zasięg będzie sięgał 285 km, a ładowność ma być na takim samym poziomie, jak w autach spalinowych.