Mercedes szykuje się na premierę elektrycznej odmiany legandarnej Gelendy. Producent zaprezentował studyjne auto o nazwie Concept EQG.
Concept EQG już na pierwszy rzut oka daje się poznać jako Klasa G. Auto ma znajomą, kanciastą sylwetkę z jej kultowymi elementami.
Mercedes Concept EQG
Podświetlane paski dodatkowo wyróżniają zewnętrzne listwy ochronne, a krawędź rozdzielająca dwa odcienie nadwozia – błyszczącą czerń na górze i połyskujący lakier aluminium beam na dole – podkreśla charakterystyczne rysy ”Gelendy”.
Z przodu Concept EQG wygląda znajomo nie tylko ze względu na swoje okrągłe reflektory. Zamiast osłony chłodnicy, jak w modelach z napędem konwencjonalnym, całkowicie elektryczny wariant ma czarny panel z podświetlaną gwiazdą o trójwymiarowym wzornictwie oraz efektownym, animowanym wzorem zaokrąglonych kwadratów w niebieskim kolorze, typowym dla modeli Mercedes-EQ. W połączeniu z podświetlonymi na biało okręgami w obudowach lusterek bocznych wzór ten uzupełnia grafikę świateł do jazdy dziennej.
Mercedes Concept EQG
Concept EQG jeździ na kołach z 22-calowymi polerowanymi obręczami z lekkich stopów. Zamiast zwyczajnej osłony koła zapasowego na tylnych drzwiach znalazła się zamykana skrzynka z podświetlanymi na biało akcentami, która swoim wyglądem przypomina ścienną ładowarkę – wallbox. Może ona służyć na przykład do przechowywania przewodu do ładowania.
Samochód ma płaski bagażnik dachowy z błyszczącym, czarnym wykończeniem. Centralnym elementem jego minimalistycznego designu jest widziana z góry litera ”G”. Biała taśma LED zintegrowana z przednią krawędzią bagażnika stanowi nowoczesną interpretację szperacza, niezbędnego podczas wymagających przygód w terenie, a jednocześnie podkreśla możliwości.
Mercedes Concept EQG
Concept EQG wyraźnie wpisuje się w rodowód Klasy G nie tylko pod względem wzornictwa, ale także z uwagi na swoje możliwości w terenie. Jego nadwozie również opiera się na solidnej ramie drabinkowej, a konstrukcja podwozia wykorzystuje niezależne przednie zawieszenie i sztywną oś z tyłu, opracowaną na nowo celem zintegrowania napędu elektrycznego.
Mercedes Concept EQG
Dzięki czterem indywidualnie sterowanym silnikom elektrycznym umieszczonym blisko kół pojazd będzie oferował wyjątkowe właściwości jezdne zarówno na drodze, jak i w terenie. Co zaskakujące, firma mówi o reduktorze ”aktywowanym za pomocą dwustopniowej przekładni z możliwością zmiany przełożeń”, ale biorąc pod uwagę wspomniane cztery jednostki napędowe chodzi raczej o elektronikę sterującą…