Wiemy już, jak wygląda uterenowiona odmiana nowej klasy E o nazwie All-Terrain.
Mercedes E all-terrain
Samochód może się pochwalić kilkoma zmianami stylistycznymi i zwiększonym o 29 mm prześwitem. Dodatkowe 15 mm uzyskano dzięki zastosowaniu seryjnego, pneumatycznego zawieszenia. Kolejnych 14 mm to wynik opon o wyższym profilu, które zapewniać mają wygodniejszą jazdę po nierównościach.
Mercedes E all-terrain
Samochód otrzymał poszerzone nakładki progowe, plastikowe maskownice chroniące nadkola i przemodelowane zderzaki. Aluminiowe wstawki w przednim imitować mają orurowanie „dorosłych” terenówek. Producent przewidział też trzy odmiany obręczy ze stopów lekkich w rozmiarach 19 i 20 cali.
Wyposażenie opiera się o wersję AVANTGARDE. We wnętrzu zastosowano m.in. dekory z włókien węglowych i aluminium. Standardem są m.in. aluminiowe nakładki pedałów.
Mercedes E all-terrain
W momencie debiutu Mercedes E All-Terrain oferowany będzie z czterocylindrowym silnikiem Diesla. Jednostka o pojemności 2,0 l dysponuje mocą 194 KM (przy 3800 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm dostępnym między 1600 a 2800 obr./min. Standardowym wyposażeniem jest automatyczna skrzynia biegów 9G-Tronic i system 4MATIC. Auto osiąga setkę w 8 s i rozpędza się do 232 km/h. Mercedes E All-Terrain zużywać ma średnio 5,1 l oleju napędowego na 100 km. Z czasem ofertę silnikową uzupełni wysokoprężny V6.
Mercedes E all-terrain
Lista wyposażenia obejmuje m.in. system Dynamic Select. Dzięki niemu kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy różniących się nastawami poszczególnych układów (silnik, przekładnia, ESP, wspomaganie kierownicy). Tryb terenowy – zapożyczony z większego modelu GLE – automatycznie podnosi zawieszenie o 20 mm, jeśli samochód porusza się z prędkością poniżej 35 km/h.
Oficjalny debiut Mercedes E All-Terrain zaplanowany został na – rozpoczynający się już za kilka dni - salon w Paryżu.