Mercedes zaprezentował właśnie nową generację swojego sprzedażowego hitu – klasę E w wersji kombi. Na co liczyć mogą klienci niemieckiej marki?
![Mercedes E kombi typoszeregu W213](https://img.chceauto.pl/arts/mercedes-e-kombi-2405-21049_v3.jpg)
Mercedes E kombi typoszeregu W213
Pewnym zaskoczeniem może być pojemność przestrzeni bagażowej. W nowej klasie E kombi – przynajmniej teoretycznie - zmieścimy pakunki o objętości o 25 l mniejszej niż w poprzedniku! Świadomie nie użyliśmy jednak słowa „rozczarowanie”. Nawet z mniejszym kufrem auto ma jeden z największych bagażników w klasie, oferujący pojemność 670 l (1820 l po złożeniu tylnej kanapy). Oparcie tej ostatniej ma jednak regulowany kąt pochylenia. Gdy ustawimy je do pionu zyskamy kolejnych 30 l pojemności, czyli... wynik będzie o 5 l lepszy niż poprzedniej generacji.
![Mercedes E kombi typoszeregu W213](https://img.chceauto.pl/arts/mercedes-e-kombi-2405-21053_v3.jpg)
Mercedes E kombi typoszeregu W213
Na szczególną uwagę zasługuje poziom wyciszenia przestrzeni pasażerskiej. Mercedes – jak za starych, dobrych czasów - ma być najlepiej wyciszonym pojazdem swojego segmentu. Inżynierowie poświęcili sporo czasu w optymalizację zawieszenia silnika, układu napędowego czy aerodynamiki. Na liście opcji pojawi się pakiet dodatkowego wygłuszenia kabiny.
![Mercedes E kombi typoszeregu W213](https://img.chceauto.pl/arts/mercedes-e-kombi-2405-21048_v3.jpg)
Mercedes E kombi typoszeregu W213
Wśród innowacyjnych dodatków znajdziemy np. system Drive Pilot, którego działanie przypomina – oferowanego przez Teslę – „automatycznego pilota”. Na podstawie sygnałów z czujników radarowych i kamer samochód potrafi samodzielnie podążać za poprzedzającym pojazdem i utrzymywać się w pasie ruchu niezależnie od geometrii drogi. Urządzenie zintegrowane z adaptacyjnym tempomatem (z funkcją automatycznego hamowania przed przeszkodą) działa do prędkości aż 210 km/h!
![Mercedes E kombi typoszeregu W213](https://img.chceauto.pl/arts/mercedes-e-kombi-2405-21046_v3.jpg)
Mercedes E kombi typoszeregu W213
Auto występować będzie w siedmiu wersjach napędowych: czterech benzynowych i trzech wysokoprężnych. Podstawowa odmiana – E 200 – ma pod maską czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 184 KM i rozpędza auto do setki w 8,1 s. Jej wzmocniona odmiana – E 250 – oferuje moc 211 KM i przyspiesza do 100 km/h w 7,2 s. Bardziej wymagający klienci mogą zdecydować się na benzynowe V6 – E 400 – z silnikiem o pojemności 3,5 l. Jednostka generuje moc 333 KM i standardowo sprzęgana jest z napędem na cztery koła 4MATIC.
![Mercedes E kombi typoszeregu W213](https://img.chceauto.pl/arts/mercedes-e-kombi-2405-21056_v3.jpg)
Mercedes E kombi typoszeregu W213
Szczyt oferty stanowi – nowa w gamie klasy E kombi – odmiana Mercedes-AMG E 43 4MATIC (napęd 4x4 jest w standardzie) z benzynowym V6 o pojemności 3,0 l. Turbodoładowany silnik osiąga 401 KM i maksymalny moment obrotowy 520 Nm. Auto w tej odmianie przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,7 s.
![Mercedes E kombi typoszeregu W213](https://img.chceauto.pl/arts/mercedes-e-kombi-2405-21057_v3.jpg)
Mercedes E kombi typoszeregu W213
Oferta obejmuje też trzy wersje wysokoprężne. Podstawowe – E 200 d – i E 220 d – napędza czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 l (z nowej rodziny OM654). Słabszy osiąga 150 KM i 360 Nm, mocniejszy – 194 KM i 400 Nm. W tej drugiej odmianie Mercedes E kombi osiąga setkę w 7,7 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 235 km/h. Średnie zużycie paliwa to – wg producenta – 4,2 l/100 km (oczywiście w cyklu pomiarowym NEDC).
Topowy diesel – E350 d - napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3,0 l. Jednostka generuje 258 KM i aż 620 Nm. Auto w tej wersji, w połączeniu z automatyczną przekładnią 9G-TRONIC, osiąga 100 km/h w 6,2 s od startu i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h.
Cenniki nowego Mercedesa klasy E kombi opublikowane zostaną jeszcze przed końcem wakacji. Pierwsze auta trafić mają do klientów pod koniec roku.