Na początku listopada Mercedes rozpoczął sprzedaż modelu GLE nowej generacji.
Mercedes GLE
W chwili debiutu nowy Mercedes GLE dostępny był w dwóch wersjach silnikowych: wysokoprężnej odmianie GLE 300 d 4MATIC (245 KM) oraz benzynowej, zelektryfikowanej wersji GLE 450 4MATIC (367 z silnika spalinowego i dodatkowe 22 KM z silnika elektrycznego). Obie odmiany spełniają obowiązującą obecnie, do końca przyszłego roku, normę emisji spalin Euro 6d-Temp.
Teraz oferta zostaje poszerzone o dwa kolejne silniki wysokoprężne, które przeszły pomyślnie proces certyfikacji do normy emisji spalin Euro 6d, która wejdzie w życie 1 stycznia 2020 roku, zastępując 6d-Temp - chodzi o wersje GLE 350 d i GLE 400 d. Obie standardowo wyposażone są katalizator SCR, który odpowiada za redukcję tlenku azotów
Mercedes GLE
Nowe odmiany napędzane są przez wysokoprężny, rzędowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów. Wersja słabsza (GLE 350 d) dysponuje mocą 272 KM i momentem 600 Nm, dostępnym między 1200 a 3200 obr/min. Z kolei wersja mocniejsza (GLE 400 d) generuje moc 330 KM i 700 Nm (między 1200 a 3000 obr/min).
Mercedes GLE 350 d przyśpiesza do 100 km/h w 6,9 s oraz osiąga prędkość maksymalną 230 km/h. Z kolei GLE 400 d może jechać z prędkością 240 km/h, a "setkę" przekracza po 5,8 s od startu.
Standardowe wyposażenie nowego Mercedesa GLE w Polsce obejmuje m.in.: kamerę cofania, asystentów pasa ruchu, „długich” świateł i znaków drogowych, tapicerkę ARTICO, nastrojowe oświetlenie, system multimedialny MBUX i nawigację z twardym dyskiem, panoramiczny kokpit, LED-owe reflektory, 20-calowe obręcze kół oraz elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika EASY-PACK.
Mercedes GLE 350 d i 400 d trafią do pierwszych klientów wczesną wiosną przyszłego roku.