Producenci podsumowują właśnie pierwsze półrocze bieżącego roku. Ciekawie prezentuje się zwłaszcza rynkowy pojedynek największych graczy segmentu premium – Audi, BMW i Mercedesa. Która z marek notuje w tym roku lepsze wyniki sprzedaży?
Wnętrze Mercedesa S-classe Maybach
Swój ambitny plan – powrotu na szczyt zestawienia największych producentów aut klasy premium - skrupulatnie realizuje Mercedes. W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku marka ze Stuttgartu dostarczyła swoim klientom 1 144 274 samochodów. To najlepszy wynik dotyczący połowy roku w całej historii Mercedesa. W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku wzrost zainteresowania klientów wyniósł blisko 14 proc!
BMW serii 7
Na drugim miejscu listy największych producentów aut klasy premium w pierwszej połowie 2017 roku uplasowało się BMW. Na nowe auto marki z Monachium zdecydowało się w tym czasie dokładnie 1 038 030 nabywców. To wprawdzie o 5 proc. więcej niż przed rokiem, ale nie sposób przeoczyć, że do liderującego Mercedesa Bawarczycy tracą już przeszło 114 000 egzemplarzy!
Nowe Audi A8
Na tym tle dość skromnie prezentuje się wynik Audi. Pierwsza połowa 2017 roku zamknęła się dla marki sprzedażą 908 950 samochodów z czterema pierścieniami na osłonie chłodnicy. Chociaż do czołowej dwójki brakuje sporo, warto odnotować szczególne zainteresowanie, jakimi cieszą się nowe Auta z Ingolstadt w USA. W pierwszym półroczu niemiecki producent dostarczył amerykańskim nabywcom 102 971 samochodów (wzrost o 6,2 proc). Oznacza to, że przez sześć miesięcy Audi sprzedało za Oceanem więcej samochodów niż w całym roku 2010 i - pierwszy raz w historii obecności na lokalnym rynku - przekroczyło barierę 100 000 sprzedanych aut.