Ford wyprodukował w Europie już milion egzemplarzy Focusa obecnej generacji. Jubileuszowy samochód z pięciodrzwiowym czerwonym nadwoziem napędzany jest silnikiem 1.0 EcoBoost i powstał w fabryce w Saalouis.
Poza Niemcami Focus jest produkowany również w zakładzie w St. Petersburgu. Licząc obie fabryki wspólnie, jeden nowy Ford Focus powstaje co 90 sekund!
Od wprowadzenia na rynek Focusa I generacji, co miało miejsce w 1998 roku, Ford sprzedał w Europie już 6,9 mln egzemplarzy tego modelu. Sprzedaż na całym świecie przekroczyła z kolei poziom 12 mln samochodów. Według analiz rejestracji nowych samochodów, Focus III w pierwszej połowie 2013 roku był najchętniej kupowanym samochodem świata.
Ford Focus
Obecna, trzecia generacja Forda Focusa pojawiła się na rynku w 2010 roku. Niedawno Ford poszerzył gamę tego modelu o sportową wersję ST o mocy 250 KM oraz samochód o napędzie elektrycznym. Jeszcze w styczniu pod maskę Focusa ma trafić nowa wersja rozwojowa wielokrotnie nagrodzonego (m.in. w latach 2012 i 2013 tytułami
jednostki napędowej roku) trzycylindrowego silnika benzynowego 1.0 EcoBoost. Najnowsze wcielenie ma być pierwszym silnikiem benzynowym, którego średnia emisja CO2 w cyklu mieszanym będzie wynosić poniżej 100 g/km (dokładnie 99 g/km).
Ford Focus III to samochód bardzo zaawansowany technicznie. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajduje się m.in. system Active Park Assist, który potrafi sam zlokalizować miejsce postojowe i przejąć kręcenie kierownicą - kierowcy pozostaje tylko dodawanie gazu, hamowanie i zmiana biegów, a i to pod dyktando komputera. Inny z dostępnych systemów nosi nazwę Active City Stop i opierając się na technologii radarowej wykrywa zagrożenie przed samochodem, a następnie uruchamia hamulce. System potrafi wyhamować i uniknąć kolizji o ile prędkość nie przekracza 15 km/h oraz zredukować jej skutki jeśli prędkość nie jest wyższa niż 30 km/h. Natomiast w razie wypadku lub kolizji system Ford Sync dokonuje automatycznego połączenia z centrum ratownictwa.