Mini Convertible to najnowszy model brytyjskiej (ale należącej do BMW) marki.
Mini Convertible
Kabriolet został oczywiście oparty na najnowszej generacji hatchbacka. Z tego względu jest wyraźnie większy od poprzednika: długość wzrosła o 9,8 cm (wynosi 382 cm), a szerokość o 4,4 cm (do 173 cm). Minimalnie, bo 1 mm zwiększono również wysokość.
Większe nadwozie oznacza bardziej obszerne wnętrze (szczególnie, że rozstaw osi wzrósł o 2,8 cm), ale również większą pojemność bagażnika. Wynosi ona obecnie 215 litrów (160 litrów gdy dach jest schowany). To wciąż niewiele, ale aż o 25 litrów więcej niż w kabriolecie poprzedniej generacji.
Mini Convertible
Mini Convertible wyposażono w miękki dach. Jego składanie i rozkładanie odbywa się oczywiście w pełni automatycznie, a cała operacja zajmuje tylko 18 sekund. Manewry z dachem można przeprowadzić również podczas jazdy, o ile prędkość nie przekracza 30 km/h.
W momencie debiutu Mini Convertible będzie dostępne w trzech wersjach napędowych. Mini Cooper Convertible napędzane jest trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1,5, który dzięki doładowaniu generuje 136 KM mocy.
Mini Convertible
Mini Cooper D również napędzane jest silnikiem trzycylindrowym o pojemności 1,5, ale wysokoprężnym o mocy 116 KM.
Na szczycie gamy stoi oczywiście Mini Cooper S Convertible, które napędzane jest silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2.0 i mocy 192 KM. Wersja ta rozpędza się do 100 km/h w 7,2 s oraz może osiągnąć prędkość 230 km/h.
Wszystkie wersje standardowo przekazują moment obrotowy za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Opcjonalnie dostępna jest również sześciobiegowa skrzynia automatyczna.
Brytyjsko-niemieckie Mini Convertible będzie produkowane wyłącznie w fabryce NedCar w... Holandii. Produkcja ruszy już w listopadzie, a pierwsze samochody trafią do klientów wiosną przyszłego roku.