MINI oficjalnie zaprezentowało model Cooper S E Countryman ALL4. To pierwsza w historii brytyjskiej marki hybryda typu plug in.
MINI Cooper S E Countryman ALL4
Auto korzysta z układu dwóch jednostek napędowych – po jednej na każdą z osi pojazdu. Pod maską zamontowano, pochodzący z palety właściciela MINI – firmy BMW – benzynowy silnik 1,5 l TwinPowerTurbo. Trzycylindrowa jednostka rozwija moc 136 KM i oferuje 220 Nm generowane już przy 1250 obr./min. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem automatycznej, sześciostopniowej przekładni Steptronic.
MINI Cooper S E Countryman ALL4
Z tyłu, pod podłogą przestrzeni bagażowej, pracuje synchroniczny silnik elektryczny rozwijający 88 KM i 165 Nm. Połączono go z dwustopniową przekładnią sterowaną automatycznie. W sumie – uwzględniając różnice w prędkości obrotowej – kierowca ma do dyspozycji 224 KM i 385 Nm. To wystarcza, by auto przyspieszało do 100 km/h w 6,8 s.
Samochód ma zbiornik paliwa o pojemności zaledwie 36 l i litowo-jonowe baterie (7,6 kWh). Ich pełne naładowanie, trwające około 3 godzin i 15 minut, pozwala pokonać w trybie elektrycznym do 48 km z maksymalną prędkością 125 km/h. Dzięki temu – w trybie pomiarowym – producent osiągnął średnie zużycie paliwa na poziomie 2,3 l/100 km.
Zobacz nowe MINI Cooper S E Countryman ALL4 na filmie:
MINI Cooper S E Countryman ALL4 - pierwsza hybryda - GALERIA ZDJĘĆ