Chociaż Mini nie pokazało jeszcze oficjalnie nowej generacji pojazdów, to wiemy już, jakie silniki znajdą w nich zastosowanie.
Nowa generacja Mini zadebiutuje oficjalnie na salonie w Los Angeles pod koniec listopada. Na początku przyszłego roku pierwsze samochody trafią do salonów. Jakimi silnikami będą napędzane?
Wiemy już, że w nowym Mini znajdą się całkowicie nowe jednostki napędowe, również trzycylindrowe. Taki właśnie silnik o pojemności 1.5 l trafi pod maskę bazowej wersji. Dzięki zastosowaniu doładowania (w technologii TwinTurbo) moc tej jednostki napędowej wynosi 136 KM, a moment obrotowy - 220 Nm. Co ciekawe, maksymalna wartość momentu jest osiągana już przy 1250 obr/min, ponadto w trybie overboost możliwe jest krótkotrwałe zwiększenie momentu do 230 Nm.
Drugi silnik, który dostępny będzie od premiery nowego Mini, ma już cztery cylindry, dwa litry pojemności i również jest doładowany w technologii TwinTurbo. Jednostka ta trafi zapewne do Coopera S i będzie generować 192 KM mocy i 280 Nm (300 w trybie overboost) momentu obrotowego. Maksymalna prędkość obrotowa tej jednostki do 6500 obr/min.
To ciekawe posunięcie Mini, bowiem do tej pory Cooper S był napędzany mniejszym silnikiem o pojemności 1.6 l, również wspomaganym turbosprężarką, dzięki której generował 184 KM. Niemieccy inżynierowie zdecydowali się więc na zwiększenie pojemności, co ostatnio jest krokiem niespotykanym. Możemy się jednak zakładać, że średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym nowej jednostki 2.0 będzie mniejsze niż obecnie silnika 1.6...
Mini zapewnia przy tym, że silnik będzie dostarczał sportowych wrażeń. By wyeliminować tzw. laga (turbodziurę) i poprawić szybkość wchodzenia na obroty zintegrowano turbosprężarkę z kolektorem wylotowym. Nie chcemy myśleć o kosztach wymiany...
W nowym Mini stosowany będzie również silnik Diesla. Będzie to trzycylindrowa jednostka o pojemności 1.5 l, mocy 116 KM i momencie 270 Nm. Silnik ten ma zużywać 7 proc. mniej paliwa niż zużywa diesel obecnie stosowany w Mini.
W ślad za nowymi silnikami idą nowe przekładnie. Od podstaw opracowano zarówno skrzynię manualną, jak i automatyczną. Skrzynia automatyczna ma mieć połączenie z... nawigacją, dzięki czemu będzie mogła dobrać odpowiednie przełożenie podczas zbliżania się do zakrętu czy skrzyżowania.
Wyglądu nowego Mini jeszcze nie znamy, ale wiemy, że auto ma nie ustępować pod względem właściwości jezdnych obecnej generacji. Samochód będzie miał nisko położony środek ciężkości, szeroki rozstaw kół, krótki zwisy, poprzecznie umieszczony silnik i bardzo sztywne nadwozie. Po raz pierwszy w Mini pojawią się opcjonalne aktywne amortyzatory.