Wiemy już, jak wygląda najnowszy crossover Mitsubishi. Auto nazwie Eclipse Cross zadebiutuje na salonie w Genewie.
Mitsubishi Eclipse Cross
Samochód ma być pojazdem globalnym. Dostawy do Europy rozpoczną się jesienią, a w następnej kolejności Eclipse Cross zadebiutuje w Japonii, Ameryce Północnej, Australii i pozostałych regionach.
Kompaktowy Mitsubishi Eclipse Cross dołączy do ASX-a i większego Outlandera i z wymiarami (DługośćXSzerokośćXWysokość) 440,5x180,5x168,5 przy rozstawie osi 267 cm będzie pozycjonowany pomiędzy tymi modelami.
Mitsubishi Eclipse Cross
Samochód ma całkiem atrakcyjny wygląd, a jego sylwetka przypomina coupe. Stylizacja przedniej części pojazdu Dynamic Shield nawiązuje do tarczy ochronnej, na którą składa się czarny środkowy fragment przedniej części nadwozia wraz z czarną atrapą chłodnicy. Wspomniany czarny fragment otaczają przetłoczenia z prawej i lewej strony oraz z dołu.
Charakterystyczny wygląd tylnej części auta podkreślają kanciaste elementy wokół wysoko zamontowanych tylnych lamp oraz pochylona do przodu tylna szyba przedzielona na pół w poziomie. Kiedy LED-owe światła stopu w kształcie tuby oraz centralne, wysoko zamontowane światło stopu (również LED-owe) są podświetlone, tworzą pojedynczy pas świetlny przebiegający przez tył nadwozia.
Mitsubishi Eclipse Cross
Paleta kolorów lakieru zostanie wzbogacona od nowy odcień czerwieni. Podstawowa warstwa lakieru jest pokryta półprzezroczystą czerwoną powłoką lakierniczą oraz lakierem bezbarwnym.
Eclipse Cross został wyposażony w system pokładowy Smartphone Link Display Audio, kontroler dotykowy oraz wyświetlacz przezierny typu Head Up.
Umieszczenie kontrolera dotykowego na konsoli środkowej pozwala kierowcy na łatwą obsługę interfejsu łączności smartfonu z wyświetlaczem systemu audio bez konieczności zmiany pozycji.
Mitsubishi Eclipse Cross
Wyświetlacz przezierny typu Head Up poprawia bezpieczeństwo prowadzenia wyświetlając prędkość pojazdu, dane z aktywnych systemów bezpieczeństwa oraz pozostałe niezbędne informacje, co pozwala zminimalizować konieczność odrywania wzroku od drogi.
Eclipse Cross wykorzystuje układ napędu na cztery koła przekazujący optymalną ilość momentu obrotowego do tylnych kół w zależności od warunków panujących na drodze i rodzaju nawierzchni. System opiera się m.in. na zintegrowanym układzie sterującym dynamiką pojazdu Super All-Wheel Control (S-AWC), który w obecnej wersji zawiera również system AYC (aktywny system kontroli pokonywania zakrętów) aktywowany za pośrednictwem hamulców.
Mitsubishi Eclipse Cross
Zastosowanie 3-punktowej rozpórki z przodu oraz przemyślane użycie łączeń strukturalnych, szczególnie w tylnej części nadwozia, pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia.
Mitsubishi Eclipse Cross będzie oferowany z jednym z dwóch zespołów napędowych. Nowy benzynowy doładowany silnik o pojemności 1,5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest skojarzony z nową przekładnią bezstopniową CVT, oferującą możliwość manualnego wyboru jednego z 8 przełożeń dzięki funkcji Sport Mode.
Natomiast silnik diesla o pojemności 2,2 l z bezpośrednim wtryskiem i zasilaniem common rail został opracowany specjalnie dla modelu Eclipse Cross i współpracuje z nową automatyczną skrzynią o 8 przełożeniach.
Moce obu jednostek napędowych producent zachował na razie w tajemnicy.