Poznaliśmy polskie ceny Mitsubishi Eclipse Cross. Zaczynają się one kwotą 94 tys. zł.
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross na 440,5 cm długości, 180,5 cm szerokości i 168,5 cm wysokości przy rozstawie osi 267 cm. To oznacza, że będzie pozycjonowany między ASX-em a Outlanderem. Prześwit samochodu to 18,3 cm, kąt natarcia wynosi 19 st, zejścia - 18, a rampowy - 29,6 st. Pojemność bagażnika przy 5 osobach wynosi od 341 do 448 litrów.
W Polsce Mitsubishi Eclipse Cross będzie dostępne wyłącznie z nowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 l i mocy 163 KM. Silnik posiada kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą silnika i zmienne fazy rozrządu zarówno dla strony dolotowej, jak i wylotowej.
Mitsubishi Eclipse Cross
Jednostka napęodwa dostępna jest w połączeniu z nowym wcieleniem manualnej, 6-stopniowej skrzyni biegów lub z przekładnią CVT o predefiniowanych 8 przełożeniach wirtualnych dla trybu jazdy sport.
Z przekładnią manualną Eclipce Cross przyśpiesza do 100 km/h w 10,3 s oraz może się rozpędzić do 205 km/h. Dzięki skrzyni CVT czas przyśpieszania spada aż o sekundę, do 9,3, jednak spada - do 200 km/h - również prędkość maksymalna.
Ze względu na wysoką akcyzę (18,6 zamiast 3,1 proc) w gamie zabraknie znanego wysokoprężnego silnika 2.2 o mocy 150 KM.
Mitsubishi Eclipse Cross
A jak kształtują się ceny? Startują z poziomu 94 tys. zł - na tyle wyceniono samochód z przekładnią manualną i napędem na przednią oś w bazowej wersji Inform. Wyposażenie obejmuje m.in. automatyczne światła drogowe, system ograniczający skutki kolizji czołowych FCM, system ostrzegający o nieplanowanej zmianie pasa ruchu LDW, tempomat ze sterowaniem w kierownicy, automatyczną klimatyzację, światła do jazdy dziennej w technologii LED, 16-calowe aluminiowe obręcze kół, 7 poduszek bezpieczeństwa, radioodtwarzacz CD/MP3, czujnik deszczu, przyciemniane szyby, relingi dachowe czy podgrzewane boczne lusterka.
Mitsubishi Eclipse Cross
Dopłata do wyższej wersji wyposażeniowej Invite Plus wynosi 9 tys. zł. W tej cenie dostaniemy stację multimedialną Smartphone Display Audio, kontroler dotykowy - touchpad do sterowania systemem multimedialnym, zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem w kierownicy, podgrzewane przednie fotele, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, 18-calowe aluminiowe obręcze kół, bezkluczykowy system uruchamiania i dostępu do samochodu, kamerę cofania oraz skórzane obszycie kierownicy i dźwigni zmiany biegów.
Decydując się na przekładnię CVT musimy wybrać auto w wersji Invite Plus. Cena takiego samochodu do 111 tys. zł.
[image]Natomiast napęd wszystkich kół dostępny jest wyłącznie razem z przekładnią CVT i w dwóch najbogatszych wersjach wyposażeniowych - Intense Plus za 134 tys. zł i Instyle za 148 tys. zł.
W wersji Intense PLus znajdziemy także przezierny wyświetlacz typu HUD (Head-up Display), podgrzewane tylne siedzenia, kierownicę i przednią szybę, przednie i tylne czujniki parkowania, elektrycznie składane lusterka oraz elektromechaniczny hamulec postojowy, system monitorowania martwego pola (BSW) z asystentem pasa ruchu (LCA) i monitorowaniem ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu (RCTA), system kamer 360 stopni a także przednie reflektory (światła mijania) w technologii LED.
Na liście wyposażenia najbogatszej wersji Instyle znajduje się szklany, panoramiczny, otwierany dach, tempomat adaptacyjny, wyrafinowany system nagłośnienia Rockford Fosgate, skórzana tapicerka siedzeń z pomarańczowymi przeszyciami oraz fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 4 płaszczyznach.
Do wszystkich cen doliczyć trzeba jeszcze 2800 zł za lakier metalizowany lub perłowy.