Na specjalnym pokazie na torze wyścigów konnych na Służewcu odbyła się polska premiera całkowicie nowego modelu Mitsubishi o nazwie Eclipse Cross.
Mitsubishi Eclipse Cross
Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany w marcu na salonie genewskim, natomiast w polskich salonach pojawi się w grudniu.
Eclipse Cross to kolejny model, w którym Japończycy odwołują się do swojej historycznej nazwy. O ile jednak Eclipse był sportowym samochodem, który w wielu kręgach uznawany był nawet za kultowy, o tyle nowe wcielenie to kompaktowy crossover, którym Mitsubishi chce uszczknąć dla siebie kawałek bardzo mocno rosnącego ostatnio segmentu.
Mitsubishi Eclipse Cross
To jednocześnie jeden z niewielu nowych modeli Mitsubishi, przez co może stać się szybko kołem zamachowym całej sprzedaży marki.
Mitsubishi Eclipse Cross na 440,5 cm długości, 180,5 cm szerokości i 168,5 cm wysokości przy rozstawie osi 267 cm. To oznacza, że będzie pozycjonowany między ASX-em a Outlanderem. Prześwit samochodu to 18,3 cm, kąt natarcia wynosi 19 st, zejścia - 18, a rampowy - 29,6 st. Pojemność bagażnika przy 5 osobach wynosi od 341 do 448 litrów.
Do napędzania auta będą stosowane dwa silniki, benzynowy i wysokoprężny. Oba są turbodoładowane i mają bezpośredni wtrysk paliwa.
Mitsubishi Eclipse Cross
Silnik benzynowy to zupełnie nowa jednostka o pojemności 1,5 l i mocy 163 KM. Silnik posiada kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą silnika i zmienne fazy rozrządu zarówno dla strony dolotowej, jak i wylotowej. Ta jednostka dostępna jest w połączeniu z nowym wcieleniem manualnej, 6-stopniowej skrzyni biegów lub z przekładnią CVT o predefiniowanych 8 przełożeniach wirtualnych dla trybu jazdy sport.
Turbodiesel – silnik o pojemności 2,2 l i mocy 150 KM – to zmodernizowana wersja jednostki napędowej znanej już z innych modeli Mitsubishi. W polskich warunkach jej największą wadą jest pojemność, która powoduje obłożenie samochodu wysoką akcyzą (18,6 zamiast 3,1 proc).
Mitsubishi Eclipse Cross
Przed zamontowaniem w Eclipse Cross silnik poddano wielu głębokim modernizacjom. Jest lżejszy, ma mniejsze tarcie wewnętrzne, otrzymał nowy system wtrysku paliwa połączony z zupełnie nowym oprogramowaniem. Silnik seryjnie łączony jest z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów.
Każdy z silników w Eclipse Cross może być połączony z napędem tylko na oś przednią lub na obie osie. W tym drugim przypadku zastosowano system nazywany Super-All Wheel Control (S-AWC). Jest to mechaniczno-elektroniczny układ, który rozdziela moment obrotowy w oparciu o dane z czujników ESC, a także czujnika kąta obrotu kierownicy, czujnika przyspieszenia wzdłużnego, przyspieszenia bocznego, czujnika znoszenia (zestawia rzeczywistą trajektorię ruchu auta z teoretyczną, której życzy sobie kierowca), prędkości, obciążenia itp.
Mitsubishi Eclipse Cross
S-AWC zapewnia lepszą dokładność śledzenia toru jazdy na zakrętach, podwyższenie stabilności jazdy na wprost, stabilności przy zmianie pasa ruchu czy przy jeździe po nawierzchni o niskim współczynniku przyczepności, standardowo dzieląc moment napędowy na przednie i tylne koła w proporcji 80:20 proc, przy czym w trybie auto możliwa jest zmiana do stosunku 55:45.
Poza trybem automatycznym dostępne są tryby Gravel („szuter”) oraz Snow („śnieg”).
Mitsubishi Eclipse Cross
Dzisiaj samochód nie może odnieść sukcesu jeśli nie będzie autem bezpiecznym. Na pokładzie Mitsubishi Eclipce Cross znajdziemy m.in. system ograniczający skutki kolizji czołowych (oparty na obserwacji przedpola przez kamery oraz sensory radarowe) z funkcją automatycznego hamowania, system informujący o niezamierzonej zmianie pasa, o obecności innego użytkownika drogi w martwym polu lusterek, o ruchu poprzecznym za samochodem,adaptacyjny tempomat z automatycznym utrzymywaniem odstępu od poprzednika, a także automatyczne sterowanie przełączaniem między światłami mijania i drogowymi, elektryczny hamulec postojowy czy system kamer dookólnych, z których komputer komponuje na ekranie centralnym obraz pokazujący samochód „z lotu ptaka”. Pominiąć nie można po raz pierwszy dostępnego w samochodzie Mitsubishi przeziernego wyświetlacza typu HUD.
Ceny nowego Mitsubishi Eclipse Cross nie są jeszcze znane.
Mitsubishi Eclipse Cross na wideo:
Mitsubishi Eclipse Cross. Polska premiera - GALERIA ZDJĘĆ