Mitsubishi zaprezentowało nową generację pickupa Triton, który w Europie jest znany jako L200.
Mitsubishi L200 (Triton)
Pickupy nie starzeją się tak szybko, jak samochody osobowe, ale i tak 9-letni staż rynkowy obecnej generacji L200 należy uznać, za spory. Nie dziwi więc, że doczekaliśmy się premiery nowego modelu.
Nowe Mitsubishi L200 otrzymało bardzo wyrazistą, wręcz agresywną stylizację. Z przodu rzuca się charakterystyczna osłona chłodnicy, które kratka jest przeplatana wstawkami w kolorze nadwozia. Światła dzienne i główne przedzielono czarną wstawką. Tył jest już bardziej konwencjonalny, bo w przypadku pickupa trudno tam o ekstrawagancje.
Mitsubishi L200 (Triton)
Nowe Mitsubishi L200 zbudowano na bazie nowej ramy, która ma charakteryzować się znacznie większym poziomem sztywności niż obecna generacja. Na ramie będzie można zabudować kabinę pojedynczą, podwójną (z czterema drzwiami) oraz tzw. klubową (dwoje drzwi i dodatkowe okienko z tyłu).
Pod maską L200 znajdzie się nowy silnik wysokoprężny o pojemności 2242 ccm. Będzie on występował w trzech wariantach - 204 KM (470 KM), 184 KM (430 Nm) i 150 KM (330 Nm).
Mitsubishi L200 (Triton)
Niezależnie od mocy silnik może współpracować z przekładnią automatyczną lub manualną (z elektronicznym sterowaniem, tzw. shift-by-wire) i może napędzać dwa lub cztery koła.
W ślad za nową ramą i silnikiem poszło nowe zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi.
Mitsubishi nie zdradziło jeszcze wymiarów nowego L200, ale zapewnia, że nowa generacja będzie większa od poprzednika.
Wyposażenie ma obejmować m.in. adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, system monitorowania martwej strefy i kontroli znoszenia.