Specjaliści od samochodowego bezpieczeństwa przetestowali kolejne modele. Tym razem z wyśrubowanymi testami zderzeniowymi zmierzyć musiały się: Audi Q7, Mazda CX-3, Mitsubishi L200, Ford Galaxy, Ford S-MAX, Renault Kadjar, Toyota Avensis, Volvo XC90 i Volkswagen Touran.
Które z nich uznać można za zwycięzce tego zestawienia?
Co imponujące – chociaż z początkiem roku znacznie podniesiono poprzeczkę dotyczącą testów (zmieniły się m.in. kryteria oceny testu zderzenia czołowego i bocznego) aż pięć z dziewięciu przetestowanych samochodów uzyskało maksymalny ogólny wynik pięciu gwiazdek.
Wyjątki stanowią jedynie Mazda CX-3 i nowe wcielenie Mitsubishi L200. Oba auta oceniono na cztery gwiazdki. W ich przypadku nie jest to jednak powód do wstydu. Na ogólnej ocenie zadecydowała głównie kategoria „dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo” (każde z aut oceniono na 64 punkty procentowe. W najważniejszych z punktu widzenia nabywców kategoriach ochrony dorosłych i dzieci oba auta zanotowały stosunkowo wysokie noty. Mazdę oceniono na 85 proc. (dorośli) i 79 proc. (dzieci), Mitsubishi na – równie wysokie 81 proc. (dorośli) i 84 proc. (dzieci).
Pozostałe pojazdy z zestawienia pochwalić się mogą pięciogwiazdkowym wynikiem. Na ich tle szczególnie wyróżnia się jednak nowe Volvo XC90, które – jako pierwszy pojazd w tym roku – uzyskało komplet punktów (100 proc.) w dziedzinie dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo.
Tabelę ze szczegółową oceną poszczególnych pojazdów znajdziecie obok.