To już drugi lifting Audi Q7 obecnej generacji. Samochód debiutował w 2015 roku, a pierwszą kurację odmładzającą przeszedł pięć lat później. Zmiany wówczas były spore, zmieniono m.in. tylną część nadwozia, gdzie zamiast dużych świateł zespolonych pojawiły się znacznie mniejsze i bardziej płaskie. Wówczas powiększono też osłonę chłodnicy, zastosowano nowe reflektory, pojawiło się niemal cąłkowicie nowe wnętrze.
Cztery lata później można się było spodziewać, że Q7 dotarło do brzegu i pojawi się kolejna generacja. Nic bardziej mylnego. Zamiast wprowadzać nowy model Audi poddało Q7 kolejnemu, już nieco mniej spektakularnemu liftingowi.
- Audi Q7 po liftingu - nadwozie
- Audi Q7 po liftingu - wnętrze
- Audi Q7 po liftingu - silniki
- Audi SQ7 po liftingu
- Audi Q7 po liftingu - ceny
Audi Q7 po liftingu - nadwozie
Co nowego znajdziemy tym razem? Znów zmieniono kształt osłony chłodnicy, inna jest również jej wypełnienie. Sama osłona sięga teraz krawędzi maski i reflektorów. Same reflektory mają nowy kształt, a światła dziennie są powyżej a nie poniżej świateł mijania. Nowe są zderzaki.
Sygnaturę świateł dziennych można zmieniać (są cztery opcje do wyboru), opcją są reflektory Matrix LED.
Audi Q7
Audi Q7 po liftingu - wnętrze
W kabinie zmian jest mniej. Zestaw cyfrowych wskaźników dostał nowe funkcje, a system infotainment - nowe aplikacje.
Audi Q7
Audi Q7 po liftingu - silniki
Gamę Audi Q7 po drugim liftingu otwiera wariant 45 TDI quattro – trzylitrowy silnik wysokoprężny generuje 231 KM i 500 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 7,1 s, jego prędkość maksymalna wynosi 226 km/h.
Wyżej plasuje się Q7 50 TDI quattro, którego silnik generuje 286 KM i 600 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h).
Audi Q7
Audi Q7 55 TFSI jest wyposażone w sześciocylindrowy silnik benzynowy 3.0, który generuje 340 KM i 500 Nm. Takie Audi Q7 przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s, jego prędkość jest ograniczona do 250 km/h.
Wersje V6 mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony, co pozwala na holowanie przyczep kempingowych, przyczep dla koni i tym podobnych. Wszystkie silniki współpracują z 8-biegową automatyczną przekładnią tiptronic, stałym napędem na cztery koła quattro oraz układem miękkiej hybrydy.
Audi Q7
Co ciekawe, nie wiadomo, czy z oferty znikają wersje plug-in. Audi nie wspomina o tych napędach, które dziś są dostępne w Q7.
Audi SQ7 po liftingu
W gamie pozostanie natomiast Audi SQ7. Ten usportowiony wariant zaczynał karierę z silnikiem Diesla, który następnie został zastąpiony benzynową jednostką 4.0V8. I to się nie zmieni.
Po liftingu źródłem mocy SQ7 nadal będzie silnik V8, który generuje 507 KM i 550 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w 4,1, prędkość jest ograniczona do 250 km/h.
Audi SQ7
Audi Q7 po liftingu - ceny
Rynkowa premiera Audi Q7 po drugim liftingu nastąpi w pierwszym kwartale 2024 roku. Ceny wersji 45 TDI zaczynają się od 79 300 euro, 50 TDI – od 82 300 euro, a 55 TFSI – od 82 500 euro. Za SQ7 trzeba będzie zapłacić przynajmniej 112 000 euro.