chceauto.pl
x
Audi SQ7 po modernizacji

Audi SQ7 po modernizacji

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-07-23
Pod koniec czerwca Audi zaprezentowało zmodernizowane Q7. Nie jest więc niespodzianką, że Niemcy pokazali właśnie SQ7 po analogicznej kuracji odmładzającej.

Audi SQ7
Audi SQ7
To, co najważniejsze w tym modelu, nie uległo zmianie. Audi SQ7 nadal napędzane jest przez wysokoprężny silnik 4.0V8 biturbo o mocy 435 KM i momencie 900 Nm dostęnym w zakresie od 1250 do 3250 obr./min.

To wystarcza, by ten duży SUV przyspieszał do 100 km/h w 4,8 sekundy, prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Audi SQ7
Audi SQ7
Podobnie, jak wcześniej, 48-woltowy system elektryczny zapewnia energię dla elektrycznie napędzanej sprężarki (EPC) wspomagającej dwie turbosprężarki. Elektrycznie napędzana sprężarka zamontowana jest na ścieżce zasysanego powietrza. Silnik elektryczny w 250 milisekund przyspiesza wirnik sprężarki do 70 000 obr./min.

Nie ma również zmian w układzie przeniesienia napędu - moment obrotowy za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzynia biegów Tiptronic trafia na wszystkie cztery koła.

Audi SQ7
Audi SQ7
Standardowe jest sportowe zawieszenie pneumatyczne i progresywny układ kierowniczy. Nowość to układ czterech kół skrętnych, który sprawia, że manewrowanie znacznie łatwiejsze - przy niskich prędkościach koła tylne skręcają nawet o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co zwiększa zwrotność pojazdu. Natomiast przy prędkościach wysokich, np. na autostradzie, koła te skręcają lekko w tym samym kierunku co koła przednie, zwiększając stabilność.

Opcjonalny, zaawansowany pakiet zawieszenia obejmuje aktywną, elektromechaniczną stabilizację przechyłu. Sportowy mechanizm różnicowy to trzeci zaawansowany technicznie system montowany na pokładzie Audi SQ7 TDI.

Audi SQ7
Audi SQ7
Audi SQ7 TDI charakteryzuje stylistyka modeli Q, z detalami specyficznymi dla modeli S. Od modelu bazowego różni się podwójnymi żebrami osłony chłodnicy, obudowami lusterek bocznych w kolorze aluminium i czterema końcówkami rur układu wydechowego z okrągłymi, chromowanymi osłonami.

Spojler znajdujący się w dolnej strefie przedniego zderzaka uformowany jest trójwymiarowo, a osłona podwozia z tyłu sprawia masywniejsze wrażenie. Niektóre dodatki polakierowano w kolorze matowego srebra.

Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny. W ramach programu Audi exclusive dostępne są szary kolor Daytona, perłowe efekty lakierów oraz wiele dostosowanych do wymogów użytkownika opcji wykończenia.

Audi SQ7
Audi SQ7
Audi SQ7 TDI wyposażone jest w 20-calowe felgi stylizowane na 5-ramienną turbinę, na które standardowo zakłada się opony 285/45. Z uwagi na wysoką moc silnika tarcze hamulcowe z przodu mają średnicę 400 milimetrów, a z tyłu 370 milimetrów.

Czarne zaciski hamulców kół przednich — opcjonalnie dostępne również w kolorze czerwonym — opatrzone są logo S. Na życzenie samochód wyposażony może być w układ hamulcowy z tarczami z ceramiki zawierającej włókno węglowe. Mają one średnicę 420 mm na przedzie i 370 mm z tyłu. Zaciski mają kolor szarego antracytu.

Audi SQ7
Audi SQ7
Wnętrze Audi SQ7 TDI utrzymane jest w kolorystyce ciemnej skóry i Alcantary. Ozdobne, podkreślające sportowy charakter pojazdu panele wykonano z matowego, szczotkowanego aluminium lub opcjonalnie z carbonu. Dostępny na życzenie pakiet oświetlenia konturowego/nastrojowego, w trzydziestu różnych, regulowanych kolorach podświetla główne linie stylistyczne i powierzchnie.

Seryjne wyposażenie – oprócz sportowych foteli – obejmuje m.in. podświetlane listwy progowe z aluminiowymi wstawkami i z logo S w przodzie pojazdu. Pedały, oparcie lewej stopy i osłonę krawędzi bagażnika wykonano ze stali nierdzewnej.

Ofertę opcji uzupełnia m.in. czterostrefowa klimatyzacja, system nagłośnienia Bang & Olufsen oraz pakiet jakości powietrza z aromatyzacją i jonizatorem. Jako alternatywę dla reflektorów matrycowych LED Matrix z dynamicznymi kierunkowskazami, Audi oferuje reflektory LED HD Matrix ze światłem laserowym. Wśród wielu dostępnych na życzenie systemów wspomagania kierowcy jest m.in. adaptacyjny asystent jazdy.

Odświeżone Audi SQ7 pojawi się w salonach na początku jesieni.

Audi SQ7 po modernizacji - GALERIA ZDJĘĆ

Audi SQ7 po modernizacjiAudi SQ7 po modernizacjiAudi SQ7 po modernizacjiAudi SQ7 po modernizacjiAudi SQ7 po modernizacjiAudi SQ7 po modernizacjiAudi SQ7 po modernizacjiAudi SQ7 po modernizacji

Zobacz także

Audi Q7 po liftingu. Kolejnym

Audi Q7 po liftingu. Kolejnym 2024-02-05

To już drugi lifting Audi Q7 obecnej generacji. Samochód debiutował w 2015 roku, a pierwszą kurację odmładzającą przeszedł pięć lat później. Zmiany wówczas były spore, zmieniono m.in. tylną część nadwozia, gdzie zamiast dużych świateł...
Audi SQ7 i SQ8 z silnikiem TFSI!

Audi SQ7 i SQ8 z silnikiem TFSI! 2020-07-19

Audi poszerza gamę usportowionych modeli SQ7 i SQ8. Do tej pory oba modele w Europie były oferowane wyłącznie z silnikiem 4.0V8 TDI o mocy 435 KM i momencie obrotowym 900 Nm. To potężna jednostak, ale zapewne wiele osób z zazdrością spoglądało na...
Audi Q7 TFSI e. Hybryda plug-in

Audi Q7 TFSI e. Hybryda plug-in 2019-12-11

Audi systematycznie poszerza ofertę samochodów hybrydowych. Tym razem w gamie pojawia się model Q7 w wersji plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka.Co ciekawe, samochód będzie dostępny aż w dwóch wersjach - jako Q7 55 TFSI e quattro i Q7...
Audi Q7 po modernizacji

Audi Q7 po modernizacji 2019-06-26

Audi Q7 przeszło gruntowną modernizację. Zmieniono stylistykę, pojawiły się również nowe rozwiązania techniczne. W przedniej części nadwozia dominuje duża, ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe z sześcioma pionowymi listwami. Dwuczęściowe...
Rekordowy rok Audi w Polsce

Rekordowy rok Audi w Polsce 2018-01-17

Audi podsumowało właśnie wyniki sprzedaży za ubiegły rok. Chociaż rezultat jest wyższy niż przed dwoma laty, na tle Mercedesa i BMW prezentuje się raczej skromnie. Z szacunków niemieckiego producenta wynika, że w ubiegłym roku firma dostarczyła...
Nowe Audi z napędem na tył!

Nowe Audi z napędem na tył! 2016-10-19

Producent z Ingolstadt szykuje się właśnie na rynkową rewolucję. Wszystko wskazuje na to, że - po wielu latach - firma odwróci się od pojazdów z napędem przedniej osi!Zaskakująca decyzja ma być wynikiem wprowadzanej we wszystkich markach koncernu...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS