Pod koniec czerwca Audi zaprezentowało zmodernizowane Q7. Nie jest więc niespodzianką, że Niemcy pokazali właśnie SQ7 po analogicznej kuracji odmładzającej.
Audi SQ7
To, co najważniejsze w tym modelu, nie uległo zmianie. Audi SQ7 nadal napędzane jest przez wysokoprężny silnik 4.0V8 biturbo o mocy 435 KM i momencie 900 Nm dostęnym w zakresie od 1250 do 3250 obr./min.
To wystarcza, by ten duży SUV przyspieszał do 100 km/h w 4,8 sekundy, prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Audi SQ7
Podobnie, jak wcześniej, 48-woltowy system elektryczny zapewnia energię dla elektrycznie napędzanej sprężarki (EPC) wspomagającej dwie turbosprężarki. Elektrycznie napędzana sprężarka zamontowana jest na ścieżce zasysanego powietrza. Silnik elektryczny w 250 milisekund przyspiesza wirnik sprężarki do 70 000 obr./min.
Nie ma również zmian w układzie przeniesienia napędu - moment obrotowy za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzynia biegów Tiptronic trafia na wszystkie cztery koła.
Audi SQ7
Standardowe jest sportowe zawieszenie pneumatyczne i progresywny układ kierowniczy. Nowość to układ czterech kół skrętnych, który sprawia, że manewrowanie znacznie łatwiejsze - przy niskich prędkościach koła tylne skręcają nawet o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co zwiększa zwrotność pojazdu. Natomiast przy prędkościach wysokich, np. na autostradzie, koła te skręcają lekko w tym samym kierunku co koła przednie, zwiększając stabilność.
Opcjonalny, zaawansowany pakiet zawieszenia obejmuje aktywną, elektromechaniczną stabilizację przechyłu. Sportowy mechanizm różnicowy to trzeci zaawansowany technicznie system montowany na pokładzie Audi SQ7 TDI.
Audi SQ7
Audi SQ7 TDI charakteryzuje stylistyka modeli Q, z detalami specyficznymi dla modeli S. Od modelu bazowego różni się podwójnymi żebrami osłony chłodnicy, obudowami lusterek bocznych w kolorze aluminium i czterema końcówkami rur układu wydechowego z okrągłymi, chromowanymi osłonami.
Spojler znajdujący się w dolnej strefie przedniego zderzaka uformowany jest trójwymiarowo, a osłona podwozia z tyłu sprawia masywniejsze wrażenie. Niektóre dodatki polakierowano w kolorze matowego srebra.
Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny. W ramach programu Audi exclusive dostępne są szary kolor Daytona, perłowe efekty lakierów oraz wiele dostosowanych do wymogów użytkownika opcji wykończenia.
Audi SQ7
Audi SQ7 TDI wyposażone jest w 20-calowe felgi stylizowane na 5-ramienną turbinę, na które standardowo zakłada się opony 285/45. Z uwagi na wysoką moc silnika tarcze hamulcowe z przodu mają średnicę 400 milimetrów, a z tyłu 370 milimetrów.
Czarne zaciski hamulców kół przednich — opcjonalnie dostępne również w kolorze czerwonym — opatrzone są logo S. Na życzenie samochód wyposażony może być w układ hamulcowy z tarczami z ceramiki zawierającej włókno węglowe. Mają one średnicę 420 mm na przedzie i 370 mm z tyłu. Zaciski mają kolor szarego antracytu.
Audi SQ7
Wnętrze Audi SQ7 TDI utrzymane jest w kolorystyce ciemnej skóry i Alcantary. Ozdobne, podkreślające sportowy charakter pojazdu panele wykonano z matowego, szczotkowanego aluminium lub opcjonalnie z carbonu. Dostępny na życzenie pakiet oświetlenia konturowego/nastrojowego, w trzydziestu różnych, regulowanych kolorach podświetla główne linie stylistyczne i powierzchnie.
Seryjne wyposażenie – oprócz sportowych foteli – obejmuje m.in. podświetlane listwy progowe z aluminiowymi wstawkami i z logo S w przodzie pojazdu. Pedały, oparcie lewej stopy i osłonę krawędzi bagażnika wykonano ze stali nierdzewnej.
Ofertę opcji uzupełnia m.in. czterostrefowa klimatyzacja, system nagłośnienia Bang & Olufsen oraz pakiet jakości powietrza z aromatyzacją i jonizatorem. Jako alternatywę dla reflektorów matrycowych LED Matrix z dynamicznymi kierunkowskazami, Audi oferuje reflektory LED HD Matrix ze światłem laserowym. Wśród wielu dostępnych na życzenie systemów wspomagania kierowcy jest m.in. adaptacyjny asystent jazdy.
Odświeżone Audi SQ7 pojawi się w salonach na początku jesieni.