Audi systematycznie poszerza ofertę samochodów hybrydowych. Tym razem w gamie pojawia się model Q7 w wersji plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka.
Audi Q7 TFSI e
Co ciekawe, samochód będzie dostępny aż w dwóch wersjach - jako Q7 55 TFSI e quattro i Q7 60 TFSI e quattro. Obie odmiany posiadają takie same silniki, ale różnią się mocą i osiągami.
Hybrydowy układ napędowy obu wersji składa się z benzynowego silnika 3.0 TFSI o mocy 340 KM i momencie 450 Nm oraz silnika elektrycznego o mocy 128 KM i momencie 350 Nm. Moc systemoewa układu jest już różna - w Q7 55 TFSI e jest to 381 KM i 600 Nm, zaś w Q7 60 TFSI e - 456 KM i 700 Nm.
Audi Q7 TFSI e
Ponieważ prędkość maksymalna obu wersji została ograniczona do 240 km/h, różnica w osiągach sprowadza się przyspieszenia - mocniejsza wersja osiąga 100 km/h w 5,7 s, a słabsza - w 5,9 s.
Audi Q7 TFSI e, niezależnie od mocy, wyposażono w akumulator o pojemności 17,3 kWh, który teoretycznie ma pozwolić przejechać w trybie elektrycznym do 43 km, przy czym prędkość nie może przekraczać 135 km/h.
Audi Q7 TFSI e
Pokładowe systemy pozwalają kierowcy wpływać na sposób pracy układu napędowego. Wymusić można jazdę w trybie elektrycznym, ale również - w trybie spalinowym, dzięki czemu energię elektryczną można zachować na później (np. do jazdy po centrum miasta).
Samochody wyposażono w systemy rekuperacji. Producent zapewnia, że działa on z taką siłą, że w typowych sytuacja drogowych, poza hamowaniem awaryjnym, wcale nie trzeba korzystać z hamulca, a prędkość można wytracać dzięki silnikowi elektrycznemu.
Audi Q7 TFSI e można już zamawiać. Wersja 55 TFSI e kosztuje w Niemczech 74 800 euro, natomiast 60 TFSI e 89 500 euro. Polskie ceny nie są jeszcze znane.