Audi Q7 przeszło gruntowną modernizację. Zmieniono stylistykę, pojawiły się również nowe rozwiązania techniczne.
Audi Q7
W przedniej części nadwozia dominuje duża, ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe z sześcioma pionowymi listwami. Dwuczęściowe boczne wloty powietrza mają bardziej wyraziste kształty. Reflektory – opcjonalnie diodowe HD Matrix ze światłem laserowym – swoim kształtem i sygnaturą świetlną podkreślają szerokość nadwozia.
Audi zmodernizowało zawieszenie Q7. Opcjonalnie dostępny jest elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji przechyłu. Amortyzatory z możliwością regulacji stopnia tłumienia redukują ruchy nadwozia na nierównych nawierzchniach, o ile samochód jedzie prosto. Podczas jazdy sportowej ich praca skupia się na optymalnej kompensacji przechyłu – tendencja samochodu do pochylania się w zakręcie jest tu znacznie zredukowana.
Audi Q7
]Również opcjonalnie dostępny jest układ czterech kół skrętnych. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają o maksymalnie 5 stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich, wpływając w ten sposób na większą zwrotność pojazdu. Podczas jazdy po autostradzie te same koła skręcają w kierunku tym samym co koła przednie, zwiększając stabilność auta.
Możliwości Q7 znacząco zwiększa adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Pozwala ono na regulację wysokości zawieszenia i wraz ze standardowym napędem na cztery koła quattro przygotowuje Audi Q7 do jazdy w terenie, po nieutwardzonych drogach. Tryb „offroad” ustawiany jest systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. W systemie tym ustawić można w sumie siedem różnych trybów jazdy. Zawieszenie pneumatyczne jest standardem w siedmiomiejscowej wersji Q7. W opcjonalnej linii S line znaleźć można nieco twardsze, sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport, obniżające karoserię podczas jazdy o 15 mm.
Audi Q7
Wszystkie jednostki napędowe Audi Q7 współpracują z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic i ze stałym napędem na cztery koła quattro.
Początkowo dostępne będą dwa silniki wysokoprężne. We wrześniu dołączą do nich silnik benzynowy oraz hybryda typu plug-in.
Wszystkie silnik spalinowe posiadają technologię mild-hybrid. W toku normalnej eksploatacji może ona zredukować spalanie do 0,7 litra na 100 km. Serce systemu, czyli alternator – rozrusznik RSG, zasila 48-woltowy główny system elektryczny, a kompaktowy, litowo-jonowy akumulator magazynuje odzyskaną energię. Podczas hamowania RSG może odzyskać nawet 8 kW energii i przesłać ją do akumulatora.
Audi Q7
Jeśli przy prędkości pomiędzy 55 a 160 km/h kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, Audi Q7 rozpoczyna rekuperację energii tocząc się z wyłączonym silnikiem na luzie lub w tzw. trybie żeglowania, przez maksymalnie 40 sekund. Alternator – rozrusznik RSG uruchamia silnik gdy tylko kierowca ponownie naciśnie pedał gazu, robiąc to szybciej i delikatniej niż rozrusznik konwencjonalny. System start-stop załącza się już przy prędkości 22 km/h.
Po liftingu samochód urósł. Jego długość zwiększyła się o jedenaście milimetrów, do 5063 mm. Szerokość to teraz 1970 mm, a wysokość 1741 mm. W zależności od pozycji oparć tylnej kanapy, bagażnik w wersji pięciomiejscowej ma od 865 do 2050 litrów. Ta druga wartość osiągana jest przy zupełnie płaskiej powierzchni ładunkowej. Elektryczna klapa bagażnika jest standardem. Sterowanie jej otwieraniem i zamykaniem przy pomocy ruchu stopą jest dostępne opcjonalnie.
Audi Q7
Audi, również opcjonalnie, dostarcza tylną kanapę w wersji plus. Wszystkie trzy siedziska można wtedy regulować indywidualnie, jeśli chodzi o ich przesuwanie do przodu i do tyłu, regulować można stopień pochylenia ich oparć oraz elektrycznie podnosić i opuszczać dwa fotele trzeciego rzędu siedzeń.
Architektura kokpitu łączy się z nową, cyfrową koncepcją obsługi. Obsługa różnych systemów odbywa się teraz z poziomu dwóch dużych ekranów dotykowych. Przy dotknięciu ikony funkcji, ekrany dostarczają dźwiękowej i haptycznej informacji zwrotnej. Gdy górny ekran jest wyłączony, zlewa się prawie niewidocznie z dużą, czarną powierzchnią deski rozdzielczej. Wszystkie elementy wnętrza logicznie, stylistycznie się uzupełniają – od płaskich wlotów powietrza, po szeroką konsolę umieszczoną na tunelu środkowym.
Audi Q7
Dostępne opcjonalnie elementy wyposażenia komfortowego to czterostrefowa, automatyczne klimatyzacja, system muzyczny Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System oraz pakiet jakości powietrza z funkcją jego jonizacji i nadawania zapachu. W gamie funkcji indywidualizacji foteli znajdziemy zindywidualizowane fotele konturowe i sportowe fotele S plus – obie wersje klimatyzowane i z funkcją masażu.
Adaptacyjny asystent jazdy łączący funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta jazdy w korkach i asystenta utrzymania pasa ruchu, zmniejsza konieczność angażowania kierowcy - zwłaszcza na długich trasach. W połączeniu z asystentem wydajności przyhamowuje i rozpędza Audi Q7 w zależności od warunków drogowych przed pojazdem. Nowością tu jest asystent niebezpieczeństwa. Jeśli system rozpozna, że kierowca nie wykonuje żadnych gestów czy operacji, doprowadzi do zatrzymania pojazdu, inicjując przy tym odpowiednie działania ochronne i ratownicze.