chceauto.pl
x

Mitsubishi Space Star I 1300 86 KM

Mitsubishi Space Star I 1300 86 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2000
Średnia cena
3 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1299 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
86 KM
0-100 km/h
13.4 s.
V max
170 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
48 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
370 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
23 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
14.7 s.
Prędkość maksymalna
155 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Mitsubishi Space Star I 1300 86 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi Space Star I 1300 86 KMMitsubishi Space Star I 1300 86 KMMitsubishi Space Star I 1300 86 KMMitsubishi Space Star I 1300 86 KMMitsubishi Space Star I 1300 86 KM

Mitsubishi Space Star I 1300 86 KM

Mitsubishi Space Star

Mitsubishi Space Star to przykład na korporacyjne zarządzanie. Otóż pod tą nazwą kryją się dwa zupełnie różne pojazdy.

Pierwszy z nich to produkowany w latach 1999-2006 w Europie minivan. Drugi - to klasyczny miejski samochód (segmentu B), który od 2013 roku oferowany jest na różnych kontynentach. Początkowo auto miało nazywać się Mirage, jednak przed premierą w Europie podjęto decyzję o zmianie nazwy, a powodem miały być "kwestie prawne". Dlaczego jednak sięgnięto akurat po nazwę Space Star? To wie chyba tylko zarząd Mitsubishi...

Mitsubishi Space Star I

Mitsubishi Space Star to minivan produkowany w Holandii w latach 1998-2005. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co Mitsubishi Carisma i Volvo S40/V40. Przez cały okres produkcji model praktycznie się nie zmienił, jedynie w 2002 roku poddano go niewielkiemu liftingowi. Samochody poliftingowe najłatwiej rozpoznać po zmodyfikowanych tylnych światłach, zmieniło się również wnętrze i kształt przedniego zderzaka (wraz z reflektorami przeciwmgłowymi).

Space Star ma zaledwie cztery metry długości, jednak potrafi zaskoczyć ilością miejsca wewnątrz oraz przyzwoitą pojemnością bagażnika (370 litrów). Przestrzeń bagażową można zwiększyć do 1000 litrów poprzez złożenie tylnej kanapy, otrzymuje się przy tym płaską podłogę - te zalety pozwalają wykorzystać auto w roli małej ciężarówki.

Wnętrze wykonano z twardych i czarnych plastików, które jednak przyzwoicie znoszą upływ czasu. Wiek samochodu zdradzić mogą właściwie tylko pękające sprężyny w fotelach - dość szybko rysują się uchwyty przy klamkach wewnętrznych. Niestety, wyposażenie większości dostępnych na rynku wtórnym egzemplarzy nie jest bogate. Co prawda, większość samochodów ma klimatyzację, ale już tylko jedną poduszkę powietrzną, najczęściej brak także ABS-u czy elektrycznie sterowanych tylnych szyb i lusterek. Niektóre egzemplarze pozbawione są nawet obrotomierza! Zdecydowanie lepiej pod tym względem prezentują się samochody z prywatnego importu - standardem są przeważnie cztery poduszki powietrzne, ABS i klimatyzacja.

Gama jednostek napędowych w Mitsubishi Space Star jest dość szeroka. Podstawowa jednostka benzynowa ma 1.3 l pojemności i nadaje się raczej do eksploatacji w mieście. Jeśli ktoś często wyjeżdża w trasy lepszych wyborem będzie silnik o pojemności 1.6.
Należy dobrze przemyśleć zakup samochodu z silnikiem 1.8 GDI. Skrót pochodzi od słów Gasoline Direct Injection, czyli bezpośredniego wtrysku benzyny. Jest to dość skomplikowana konstrukcja, do której w praktyce nie założymy gazu (wymagane są dedykowane instalacje, których ceny sięgające nawet 8 tys. zł podważają ekonomiczny sens całej operacji). Również serwisowanie tej jednostki jest droższe niż "zwykłych" silników benzynowych - mankamentem jest też szybki brudzenie się przepustnicy (wymaga regularnego czyszczenia z nagromadzonych osadów).

Montowane w Space Star diesle mają 1.9 l pojemności i pochodzą od Renault. Wyposażono je we wtrysk typu common-rail, co oznacza niskie zużycie paliwa i wysoką kulturę pracy. Niestety, większość dostępnych na rynku samochodów z dieslami pod maską, ma już spore przebiegi, co oznacza, że trzeba liczyć się z koniecznością wymiany sprzęgła z kołem dwumasowym, regeneracją turbosprężarki czy wyciekami oleju. W przypadku diesli ważna jest regularna (najlepiej co 10 tys. km.) wymiana oleju. Silniki mają panewki pozbawione zamków - oszczędności na oleju mogą zakończyć się obróceniem panewki.

Niezależnie od jednostki napędowej należy pamiętać o terminowej (nie rzadziej niż 90 tys. km) wymianie rozrządu.

Mitsubishi Space Star nie jest samochodem bezawaryjnym, ale nie należy też do pojazdów przesadnie drogich w utrzymaniu. Zdarzają się problemy z rdzą (szczególnie na tylnej klapie), z układem elektrycznym (silniki podnoszące szyby), usterki skrzyni biegów (wycieranie tulejki pod lewarkiem, co prowadzi do problemów z wrzucaniem biegów pierwszego i wstecznego, szczególnie w przekładniach pochodzących od Renault), regularnego serwisowania wymaga zawieszenie - szczególnie wielowahaczowe tylne (najczęściej wymienia się gumy stabilizatora i tuleje wahaczy).

Na szczęście - dzięki bliskiemu pokrewieństwu z Carismną i Volvo S/V40 ceny części nie są bardzo wysokie wysokie, oczywiście pod warunkiem, że nie korzystamy z usług Autoryzowanych Stacji Obsługi. Uwaga na samochody po kolizjach. Nieoryginalnych części blacharskich właściwie nie ma, o używane trudno, a ceny w ASO są wysokie.

Kupując używanego Space Stara najbezpieczniejszym wyborem będzie samochód z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 l, pochodzący z polskiego salonu, a więc z udokumentowaną historią serwisową. Jeśli uda nam się znaleźć diesla z udokumentowanym przebiegiem, również nie powinniśmy żałować wyboru.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-05-09

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Mitsubishi Space Star nie było tak tanie2024-09-26Mitsubishi Space Star. Najtańszy nowy model w Polsce2024-02-20Space Star znów w Polsce2018-04-05Mitsubishi Space Star po liftingu już w Polsce2020-06-10Mitsubishi Space Star. Ceny2014-09-05Nowość: Mitsubishi Attrage. Atrakcyjny?2013-05-22

Mitsubishi Space Star CRASHTEST

Mitsubishi Space Star I 1300 86 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Peugeot Partner

Peugeot Partner

1.8 90 KM benzyna2000VANręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen Berlingo

Citroen Berlingo

1.8I 90 KM benzyna2000VANręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Yaris Verso

Toyota Yaris Verso

1.3 84 KM benzyna2000VANręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność

Mitsubishi Space Star I 1300 86 KM Opinie i komentarze

Darek
20 marca 2011
Posiadam to auto od 99r. Tak jak napisane - kłopoty z tulejkami w dzwigni zmiany biegów - raz do roku trzeba podpiłować (15 min w warsztacie) i wszystko gra. Nie mam elektryki więc się nie wypowiem. Przebieg auta 430tys km na gazie , po 400tys wymieniłem skrzynie biegów. Średnie spalanie na gazie 9L/100km silnik 1,3. Na trasie przy równej jeździe 100-110km/h 7L gazu na 100km.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS