Amerykańska firma PPG Industries - światowy potentat w dziedzinie lakierów samochodowych - opublikowała ciekawy raport. Amerykanie, jak co roku, sprawdzili, które z kolorów są obecnie najpopularniejsze na światowym rynku motoryzacyjnym.
BMW X5 M
Okazuje się, że przeszło 1/4 ze wszystkich nowych pojazdów sprzedanych w bieżącym roku na świecie polakierowana została na biało. Na taki lakier zdecydowało się dokładnie 28 procent ogółu nabywców. Wynik nikogo nie powinien jednak dziwić. Na wielu rynkach przeszło połowę sprzedaży generują przecież klienci flotowi, którzy biały kolor upodobali sobie głównie ze względu na cenę. Trzeba jednak zauważyć, że - zwłaszcza w ostatnich latach - kolor biały staje się, po prostu modny. Często decydują się na niego również klienci wybierający marki premium.
Z dużą stratą do lidera, na drugim miejscu klasyfikacji, znalazła się klasyczna czerń. Na auto polakierowane w takim kolorze zdecydowało się zdaniem Amerykanów 18 proc. nabywców. Największym powodzeniem kolor cieszy się w obszarze Azji i Pacyfiku, gdzie decyduje się na niego średnio co piąty klient. Czarne auta najmniejszą popularnością cieszą się w Ameryce Południowej. Ich udział w lokalnym rynku wynosi jedynie 13 procent.
Mercedes GLA
Ostatnie miejsce na podium zajmują - liczone razem - kolory srebrny i szary. Na auto w takich barwach decyduje się 13 procent klientów. Srebrny lakier szczególnie upodobali sobie zwłaszcza mieszkańcy Afryki, szary - Ameryki Północnej.
Co może być pewnym zaskoczeniem, czwartym najpopularniejszym kolorem nowych aut na świecie jest obecnie... brązowy! Kolory pokrewne brązowemu popularne są zwłaszcza w obszarze Azji i Pacyfiku oraz na Starym Kontynencie. Średni udział tego koloru w światowym rynku wynosi 10 procent.
Dopiero na piątej pozycji - ze światowym udziałem na poziomie 9 procent - uplasował się kolor czerwony, który aktualnie cieszy się największym powodzeniem wśród klientów obu Ameryk.