Z okazji 50. rocznicy pojawienia się pierwszy samochodu z oznaczeniem GT-R Nissan stworzył specjalną edycję modelu GT-R. W Polsce cena wersji GT-R 50th Anniversary Edition wynosi 590 tys. zł.
Nissan GT-R 50th Anniversary Edition
Co prawda pierwszy Nissan GT-R pojawił się w salonach w 2007 roku, ale historia tego oznaczenia jest znacznie dłuższa. Po raz pierwszy pojawiło się ono na sportowej wersji Nissana Skyline w 1969 roku. Skyline GT-R produkowany był tylko przez cztery lata, a później nastąpił okres 16-letniej posuchy. Skyline GT-R został reaktywowany dopiero w 1989 roku i wówczas przetrwał dłużej, bo do 2002 roku (w tym czasie produkowano trzy generacje).
Nissan GT-R 50th Anniversary Edition
Wraz wygaszeniem produkcji Skyline'a GT-R zapowiedziano powstanie nowego modelu, co faktycznie nastąpiło - Nissan GT-R debiutował pięć lat później.
GT-R-a 50th Anniversary Edition po raz pierwszy zaprezentowano na tegorocznym salonie w Nowym Jorku. Samochód oferowany jest z dwukolorowym nadwoziem, nawiązującym do barw, w jakich model występował w wyścigach japońskiej serii GP. Wiodący kolor to niebieski New Blue, a towarzyszą mu białe "wyścigowe" pasy na masce, dachu oraz klapie bagażnika. Poczwórna warstwa lakieru i dwukrotne wygrzewanie zapewniają intensywność niebieskiego koloru.
Nissan GT-R 50th Anniversary Edition
Rocznicowa edycja GT‑R-a zwraca też uwagę obręczami kół z niebieskimi akcentami oraz oznaczeniem 50th Anniversary. Jubileuszowy emblemat pojawia się także z tyłu pojazdu.
We wnętrzu Nissan GT-R 50th Anniversary Edition dominuje odcień szarości. Samochód wyróżnia się także między innymi unikatowym wykończeniem kierownicy i dźwigni zmiany biegów, specjalnymi wytłoczeniami na fotelach, podsufitką z Alcantary z przeszyciami oraz daszkami przeciwsłonecznymi również obszytymi Alcantarą.
Nissan GT-R 50th Anniversary Edition
Pod maską jubileuszowej wersji Nissana GT-R znajdziemy 565-konny 24-zaworowy silnik V6 o pojemności 3,8 litra (w więc tu niespodzianki nie ma). Jednak w samochodzie zastosowano zmodyfikowaną, 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową z trybem "R" przeznaczonym do jazdy zarówno po drodze, jak i po torze.
Zamówienia na ten szczególny model można składać od 1 lipca, a w Polsce cena samochodu wynosi 590 tys. zł.
W Europie dostępna będzie limitowana liczba GT-R 50th Anniversary Edition - 50 sztuk.