Nissan GT-R we flagowej wersji – GT-R Nismo – jest już dostępny na polskim rynku.
Nissan GT-R Nismo
GT-R Nismo jest szczytowym rozwinięciem modelu GT-R, wyczynowym samochodem wyścigowym dopuszczonym do ruchu drogowego.
Jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem wytwarza moc 600 KM – o 30 KM więcej niż w jakiejkolwiek innej wersji tego modelu. Silnik jest wyposażony w dwie turbosprężarki o dużej przepustowości i średnicy – takie same, jak w samochodach startujących w wyścigach klasy GT3. Moc jest przenoszona na wszystkie cztery koła przez 6-biegową dwusprzęgłową przekładnię sterowaną łopatkami przy kierownicy.
Nissan GT-R Nismo
Podobnie jak standardowy model, również GT‑R Nismo otrzymał odświeżoną stylistykę przodu. W tej wersji zderzak wykonany został w całości z włókna węglowego w celu zmniejszenia masy. Aby usprawnić chłodzenie wyjątkowo mocnego silnika, ciemną chromowaną kratę wlotu powietrza z motywem litery V powiększono w sposób umożliwiający przepływ większej ilości powietrza.
Nissan GT-R Nismo
Kształt nadwozia został starannie przeprojektowany pod kątem poprawy przepływu powietrza wokół samochodu i wytworzenia znacznej siły dociskającej, a jednocześnie skierowania strumienia powietrza wokół nadkoli w sposób poprawiający charakterystykę aerodynamiczną pojazdu. W GT-R Nismo uzyskano większą całkowitą siłę dociskającą niż w jakimkolwiek innym seryjnie produkowanym dotychczas Nissanie, co przekłada się na jego stabilność przy dużych prędkościach.
Nissan GT-R Nismo
Poprawa parametrów napędu na wszystkie koła w GT‑R Nismo to częściowo zasługa znacznie sztywniejszej konstrukcji nadwozia. Dzięki niej konstruktorzy tego modelu mogli jeszcze precyzyjniej dopracować amortyzatory, sprężyny i stabilizatory. W efekcie, w połączeniu ze zwiększoną siłą dociskającą, powstał najbardziej dynamiczny z dotychczasowych GT-R Nismo.
Nissan GT-R Nismo
Potwierdzają to krótsze czasy pokonywania slalomu i zakrętów – w obydwu przypadkach wynik względem poprzedniej wersji został poprawiony o prawie 2%. Mimo potężnej mocy nowy GT‑R Nismo charakteryzuje się jeszcze lepszym wyważeniem w porównaniu z poprzednikiem i zapewnia niesamowite wrażenia z jazdy zarówno na krętych drogach, jak i na torze wyścigowym.
Nissan GT-R Nismo
Bardziej luksusowe wnętrze jest jednym z głównych atutów nowego Nissana GT-R, co szczególnie widać w wersji Nismo. Zmodyfikowaną deskę rozdzielczą, kierownicę i środkowy podłokietnik pokryto wysokiej jakości Alcantarą. Kubełkowe fotele Recaro z włókna węglowego, pokryte skórzaną tapicerką ze wstawkami z czerwonej Alcantar®, są dostępne wyłącznie w tej wersji.
GT-R Nismo kosztuje w Polsce 775 000 zł.