W niespełna trzy lata od rynkowego debiutu jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych trafia w końcu na polski rynek.
Nissan Leaf
Z początkiem lipca w polskich salonach pojawi się Nissan Leaf – zdobywca tytułu Samochód Roku 2011. Nissan zdecydował się wprowadzić auto do polskiej oferty przy okazji głębokiej modernizacji - samochód określany jest przez producenta mianem II generacji.
W stosunku do pierwszych egzemplarzy wprowadzono około setki zmian – najważniejsze dotyczą wydłużenia zasięgu oraz powiększenia przestrzeni w kabinie. Więcej miejsca na nogi mają teraz pasażerowie tylnej kanapy – inżynierom Nissana udało się też powiększyć przestrzeń bagażową.
Nissan Leaf
Sprzedażą auta na polskim rynku zajmą się dwa salony – w Warszawie i Krakowie. Cena podstawowego modelu – w wersji Visia – określona została na 126 tys. zł. Dopłaty wymagają m.in. przystawka o mocy 6,6 kW pozwalająca na szybkie ładowanie akumulatorów (4 tys. zł), metalizowany lakier (dopłata 2,4 tys. zł) i wyposażony w kamerę cofania system NissanConnect 2.0 (dopłata 3,2 tys. zł).
Od wprowadzenia modelu Leaf do sprzedaży na całym świecie samochód znalazł około 60 tys. nabywców. Wersje przeznaczone na europejski rynek wytwarzane są w angielskiej fabryce Nissana w Sunderland.