Niespełna miesiąc temu Nissan zaprezentował II wcielenie pierwszego produkowanego na masową skalę kompaktu z napędem elektrycznym - modelu Leaf. Auto uzupełniło właśnie cenniki polskiego importera!
Nissan Leaf II
W kształtach nowej generacji Leafa znajdziemy liczne inspirację nową Micrą. II wcielenie elektrycznego pojazdu mierzy 4480 mm długości, 1790 mm szerokości i 1535 mm wysokości. Bez zmian pozostał za to liczący 2700 mm rozstaw osi. Na uwagę zasługuje niezła aerodynamika ze współczynnikiem oporu powietrza Cd = 0,28 - i kontrastujący z nią, zaskakująco wysoki, prześwit (aż 15 cm).
Źródłem napędu jest elektryczny silnik trakcyjny generujący 150 KM i 320 Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w 8,6 s i osiąga prędkość maksymalną 144 km/h. Na pokładzie znajdziemy baterie akumulatorów o pojemności 40 kWh. Wg trybu pomiarowego NEDC maksymalny zasięg auta to 378 km. Ładowanie - w zależności od użytej łatowarki - trwa od 8 do 16 godzin.
Nissan Leaf II
Ceny startować mają z pulapu 157 500 zł. Za taką kwotę nabywcy liczyć mogą m.in. na automatyczną klimatyzację, 17-calowe aluminiowe felgi, zestaw audio z sześcioma głośnikami czy system kamer zapewniający widok w promieniu 360 stopni.
Nissan Leaf II wyposażony jest również w trzy technologie inteligentnej jazdy. Pierwsza z nich to - wspomagający kierowcę – system ProPILOT, który ułatwia jazdę autostradową (samochód potrafi sam zwolnić i przyśpieszyć, a także zachować tor jazdy w obrębie jednego pasa). Drugi system to ProPILOT Park. Po aktywacji przejmuje on kontrolę nad kierownicą, przyspieszaniem, hamowaniem i wyborem przełożenia, aby automatycznie wprowadzić samochód na stanowisko parkingowe.
Nissan Leaf II
Trzecim nowatorskim rozwiązaniem jest e-Pedal. Umożliwia on ruszanie, zwiększanie i zmniejszanie prędkości oraz zatrzymywanie się poprzez operowanie wyłącznie pedałem przyspieszenia. Przy całkowicie zwolnionym pedale przyspieszenia układ odzyskiwania energii i hamulce cierne są włączane automatycznie, doprowadzając stopniowo do całkowitego zatrzymania się samochodu. Pojazd pozostaje nieruchomy — nawet na wzniesieniu — dopóki pedał przyspieszenia nie zostanie ponownie wciśnięty. Leaf posiada jednak również pedał hamulca - należy go używać w razie potrzeby gwałtownego zahamowania.