Na salonie w Paryżu zadebiutowała nowa, piąta generacja Nissana Micra. Samochód ten całkowicie znika z dotychczasowym wizerunkiem tego modelu.
Do tej pory Nissan Micra była małym, miejskim pojazdem, skierowanym głównie do kobiet. Zalet miał wiele, ale na pewno nie było wśród nich atrakcyjnego wyglądu. Teraz się to zmieni.
Nissan Micra
Nowa Micra jest niższa, szersza i dłuższa od poprzedniczek, a także przestronniejsza w środku. Nawiązująca do koncepcyjnego modelu Sway zaprezentowanego na salonie w Genewie w 2015 roku, Micra Gen5 została zaprojektowana zgodnie z najnowszymi założeniami stylistycznymi Nissana. Charakterystycznymi elementami są na przykład krata wlotu powietrza z motywem litery V, od której rozpoczynają się ostre linie biegnące aż ku tyłowi nadwozia, klosze świateł w kształcie bumerangu, a także dach sprawiający wrażenie unoszącego się nad nadwoziem. To ostatnie rozwiązanie konstrukcyjne Nissana wzmaga poczucie przestronności w kabinie.
Nissan Micra
Na uwagę zasługują także klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach C oraz wydłużona linia dachu ze spojlerem, który poprawia nie tylko estetykę, ale i własności aerodynamiczne samochodu.
Opcje personalizacji nadwozia i wnętrza Micry pozwalają na skonfigurowanie aż 125 różnych wariantów.
Nissan Micra
Poszerzone nadwozie i wydłużony rozstaw osi sprawiają, że ilość miejsca w kabinie należy do największych w tej klasie pojazdów. Wiele uwagi poświęcono komfortowi kierowcy. Niżej umieszczony fotel daje poczucie lepszego panowania nad pojazdem i zapewnia więcej przestrzeni wyższym osobom. Deska rozdzielcza z motywem skrzydła unoszącego się w powietrzu dodaje kabinie lekkości i elegancji oraz wzmacnia poczucie przestronności.
Nissan Micra
Micra Gen5 jest pierwszym Nissanem w segmencie B z tak bogatym zestawem zaawansowanych funkcji podnoszących bezpieczeństwo, dostępnych we wszystkich wersjach wyposażenia. Wśród rozwiązań spotykanych zwykle tylko w większych samochodach warto wymienić system kamer 360° oraz funkcję zapobiegania niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Samochód może być również wyposażony w inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych (nowość w Nissanie na rynku europejskim) oraz funkcje rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o pojeździe w martwym polu.
Nissan Micra
Micra Gen5 jest wyposażona w 7‑calowy kolorowy centralny wyświetlacz, za którego pośrednictwem kierowca obsługuje system audio, nawigację satelitarną, telefon komórkowy, pobrane aplikacje oraz moduł sterowania głosem Siri współpracujący z interfejsem Apple CarPlay.
Micra Gen5 oferuje podwyższony komfort jazdy dzięki aktywnej kontroli ruchów nadwozia oraz ograniczoną podsterowność i większą precyzję prowadzenia dzięki aktywnej kontroli toru jazdy. Obydwa systemy, dostępne dotychczas były tylko w modelach Qashqai i X-Trail. Ponadto zastosowano nowe elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Szybsze przełożenie w układzie poprawiło jego charakterystykę i elastyczność.
Nissan Micra
Wiele uwagi poświęcono wyciszeniu kabiny. Hałas z drogi i szum wywoływany pędem powietrza stały się mniej dokuczliwe dzięki udoskonaleniu izolacji akustycznej oraz optymalizacji własności aerodynamicznych pojazdu, między innymi poprzez zastosowanie specjalnych paneli pod podwoziem. Nowa Micra charakteryzuje się najniższym współczynnikiem oporu w klasie hatchbacków, wynoszącym 0,29.
Nowy Nissan Micra wchodzi na rynek z turbodoładowanym trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 0,9 l oraz z półtoralitrowym dieslem. Obydwie jednostki rozwijają moc 90 KM. Nieco później dołączy do nich 73‑konny wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1 litra.
Nowy Nissan Micra będzie produkowany w Europie w zakładach Renault we Flins (Francja), należących do aliansu Renault-Nissan. Sprzedaż modelu w Europie rozpocznie się w marcu 2017 roku.