Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
14.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.8 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Nissan Murano I 3.5 234 KM
Nissan Murano
Nissan Murano to jeden z pierwszych crossoverów oferowanych w sprzedaży. Samochód zaprezentowano w 2002 roku, rok później rozpoczęto jego sprzedaż. Murano pierwszej generacji produkowano do 2007 roku, a rok później pojawiło się nowe Murano, które od niedawna sprzedawane jest również w Polsce.
Auta pierwszej generacji produkowano w Japonii i mają one dobrą opinię. Silnik V6 (jedyny dostępny) jest bardzo odporny na usterki, natomiast wadę fabryczną (ogłoszono akcję nawrotową) miał alternator, którego usterka unieruchamiała auto.
Uwaga na samochody z USA. Niższa cena oznacza inne części - np. importowane zza oceanu auta wymagają wymiany hamulców, które w europejskich warunkach nie są wystarczające.
Nissan Murano I
Murano to samochód zaprojektowany z myślą o amerykańskim rynku. Za kształty karoserii odpowiedzialne było amerykańskie biuro stylistyczne Nissana z Kalifornii. Duży SUV zadebiutował w 2003 roku, na wybranych rynkach europejskich samochód oferowany był począwszy od roku 2004. Do napędu pierwszej generacji stosowano wyłącznie benzynowe silniki V6 o mocach od 234 do 248 KM. Napęd przenoszony był na przednią lub obie osie za pośrednictwem bezstopniowej, automatycznej skrzyni biegów CVT. Z obecnego punktu widzenia największą wadą auta jest właśnie skrzynia, która - jeśli się zepsuje - jest w zasadzie nienaprawialna. Problematyczne może być również zaopatrzenie w części zamienne, chociaż większość elementów eksploatacyjnych dostępna jest w hurtowniach motoryzacyjnych z dnia na dzień.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-10-14