Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
13.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
34 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.6 s.
Prędkość maksymalna
1827 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Nissan Murano II 3.5 256 KM
Nissan Murano
Nissan Murano to jeden z pierwszych crossoverów oferowanych w sprzedaży. Samochód zaprezentowano w 2002 roku, rok później rozpoczęto jego sprzedaż. Murano pierwszej generacji produkowano do 2007 roku, a rok później pojawiło się nowe Murano, które od niedawna sprzedawane jest również w Polsce.
Auta pierwszej generacji produkowano w Japonii i mają one dobrą opinię. Silnik V6 (jedyny dostępny) jest bardzo odporny na usterki, natomiast wadę fabryczną (ogłoszono akcję nawrotową) miał alternator, którego usterka unieruchamiała auto.
Uwaga na samochody z USA. Niższa cena oznacza inne części - np. importowane zza oceanu auta wymagają wymiany hamulców, które w europejskich warunkach nie są wystarczające.
Nissan Murano II
II generacja Murano zadebiutowała w 2008 roku i przetrwałą w ofercie japońskiej marki do roku 2014. Na tle poprzednika auto wyróżnia się "ostrzejszą" stylistyką i nieco większym nadwoziem - oba pojazdy zbudowano jednak w oparciu o tą samą płytę podłogową. Samochody II generacji po raz pierwszy mogły być napędzane silnikiem wysokoprężnym. Oprócz benzynowego V6 klienci mieli też do wyboru motor 2,5 l DCi generujący 190 KM. Od tego ostatniego lepiej jednak trzymać się z daleka. Znana m.in z modelu Navara jednostka ma poważne problemy z jakością (m.in obracające się panewki wał korbowego, rozciągające się łańcuchy rozrządu).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-10-14