chceauto.pl
x

Nissan Patrol Y61 3.0 DiT 160 KM

Nissan Patrol Y61 3.0 DiT 160 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2009
Średnia cena
102 000 zł
Nadwozie
terenowy
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2953 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
160 KM
0-100 km/h
14.8 s.
V max
160 km/h

KOSZTY

Spalanie
10.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
69 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
brak danych
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Nissan Patrol Y61 3.0 DiT 160 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Nissan Patrol Y61 3.0 DiT 160 KMNissan Patrol Y61 3.0 DiT 160 KMNissan Patrol Y61 3.0 DiT 160 KM

Nissan Patrol Y61 3.0 DiT 160 KM

Nissan Patrol to kultowy samochód terenowy, który wywodzi się jeszcze z lat 50-tych ubiegłego wieku. W latach 1987-1998 produkowano już piątą generację tego auta, a od 1997 roku w produkcji generacja szósta.
W Polsce najłatwiej o samochody właśnie tych dwóch serii. Auta te niezbyt nadają się do eksploatacji miejskiej, ale za to świetnie sprawdzają się w terenie. Offroadowa jazda oznacza jednak przyspieszone zużycie eksploatacyjne, dlatego kupując używanego Nissana Patrola piątej generacji należy dobrze sprawdzić jego stan techniczny. Warto również wziąć pod uwagę, że koszty eksploatacji takiego auta, nawet zadbanego będą stosunkowo wysokie.
Silnik wysokoprężny jest podatny na przegrzanie, szczególnie podczas jazdy w terenie. Nieuwaga może oznaczać kosztowne naprawy, gdyż przegrzanie najczęściej prowadzi do pęknięcia głowicy. Stąd zdarzają się przeróbki polegające na montażu chłodnicy oleju - świadczą one o świadomości właściciela ale również eksploatacji offroadowej..
Zdarzają się również usterki układu przeniesienia napędu, jednak w samochodach z tych roczników najwięcej będzie zależało od poprzednich właścicieli.
Niestety, również Patrole szóstej generacji cierpiały na problemy z silnikiem. Trzylitrowa jednostka wysokoprężna miała wadę fabryczną głowicy - wadliwe smarowanie prowadziła do zatarcia silnika. Nissan usuwał tę usterkę na gwarancji, warto zbadać tę sprawę przed zakupem.
Ponadto zdarzają się awarie pompy wtryskowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-01-31

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

W obiektywie: motoryzacja w Grecji2013-08-16Chcesz Japończyka? A może Nissan?2011-07-03

Nissan Patrol - AKCJE NAWROTOWE

2013-10-03W niektórych samochodach marki Nissan Patrol (Y61) możliwe jest wystąpienie uszkodzenia zespołu pedału przyspieszenia. Czujnik położenia w zespole pedału przyspieszenia może wysyłać niepoprawny sygnał z powodu zużycia konektora czujnika i moduł sterujący silnika (ECM) wykryje uszkodzenie czujnika. W rezultacie lampka kontrolna silnika zaświeci się a pedał przyspieszenia nie zadziała poprawnie, więc przyspieszenie pojazdu nie będzie zgodne z oczekiwaniem kierowcy. W skrajnym przypadku i jednocześnie przy zbyt dużej ilości pyłu w przepustnicy, ilość powietrza wlotowego może być niewystarczająca co może doprowadzić do zatrzymania się silnika podczas pracy na biegu jałowym.

Nissan Patrol Y61 3.0 DiT 160 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS