Nissan Patrol GR Y61 2.8 TDI 130 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Nissan Patrol GR Y61 2.8 TDI 130 KM
Nissan Patrol GR
Nissan Patrol GR to bardziej luksusowa wersja Patrola. Oba modele produkowane równolegle przez ostatnie kilkanaście lat. Patrole GR miały bardziej komfortowe zawieszenie, co umożliwiało codzienną eksploatacją na asfaltach, bogate wyposażenie i większy wybór, często mocniejszych silników. Samochody te są bardzo cenione przez fanów offroadu, dlatego nawet kilkunastoletnie egzemplarze trzymają cenę.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Almera (N16) wyprodukowane w okresie od 22.05.2001 do 06.06.2003 w Wielkiej Brytanii Tino (V10) wyprodukowane w okresie 22.08.2001 do 13.05.2003 w Hiszpanii Terrano II (R20) wyprodukowane w okresie 21.03.2003 do 10.04.2003 w Hiszpanii Pick-up (D22) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii Pathfinder (R50) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii Patrol (Y61) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii X-Trail (T30) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii mogą powodować zagrożenie dla użytkowników.
W niektórych ww. samochodach marki Nissan urządzenia napełniania czołowych poduszek powietrznych pasażera mogły zostać wyprodukowane niezgodnie ze specyfikacją. Może to spowodować nadmierne ciśnienie wewnątrz urządzenia napełniania podczas uruchamiania poduszki i może mieć skutek w postaci oddzielenia obudowy poduszki.
W Polsce akcją objętych jest łącznie 7835 samochodów marki Nissan. Lista nr VIN w załączniku.
W niektórych samochodach marki Nissan Patrol (Y61) możliwe jest wystąpienie uszkodzenia zespołu pedału przyspieszenia. Czujnik położenia w zespole pedału przyspieszenia może wysyłać niepoprawny sygnał z powodu zużycia konektora czujnika i moduł sterujący silnika (ECM) wykryje uszkodzenie czujnika. W rezultacie lampka kontrolna silnika zaświeci się a pedał przyspieszenia nie zadziała poprawnie, więc przyspieszenie pojazdu nie będzie zgodne z oczekiwaniem kierowcy. W skrajnym przypadku i jednocześnie przy zbyt dużej ilości pyłu w przepustnicy, ilość powietrza wlotowego może być niewystarczająca co może doprowadzić do zatrzymania się silnika podczas pracy na biegu jałowym.
Nissan Patrol GR Y61 2.8 TDI 130 KM Opinie i komentarze
Wojtek Depta 10 grudnia 2013
Mało z podanych danych się zgadza, przynajmniej z moim egzemplarzem. Zaznacze, że jestem pierwszym właścicielem a auto kupiłem w salonie w Polsce. patrol GR Y61 2.8tdi. przebieg 300tys. Spalanie na kołąch 33/12.5 felga 15 około 15L/100 nie przekraczając 120km/h. Moc na hamowni, 144 hp na standardowych kołach. Prędkość maksymalna jaką udało mi się osiągnąć z halogenami na dachu i na tym ogumieniu 170km/h. Nigdy się nie przegrzał wbrew opowieściom o tym silniku. Wskazówka od temp stoi jak zamurowana czy w terenie czy na szosie, tuż przed połową skali. Dużą wadą jest rdza, która zjada wręcz progi i często nadkola.