Honda zaprezentowała oficjalnie nową generację modelu Jazz. Samochód zadebiutuje w przyszłym tygodniu na salonie w Genewie.
Honda Jazz
Wygląd Hondy Jazz nie jest niespodzianką. Samochód praktycznie nie różni się od pojazdu, który jesienią ubiegłego roku pokazano na salonie w Paryżu i wówczas nazywano jeszcze prototypem.
Nowy Jazz zbudowany został na tej samej płycie podłogowej, co - również debiutująca w Genewie - nowa generacja Hondy HR-V. Oba pojazdy mają takie samo zawieszenie - z przodu klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu - belkę skrętną.
Honda Jazz
Nowy Jazz jest znacznie większy od poprzednika. Długość samochodu zwiększyła się o 9,5 cm, natomiast rozstaw osi wzrósł o 3 cm. To oznacza więcej miejsca na tylnej kanapie, ale również większy bagażnik, którego pojemność wynosi 354 litrów. To jednak nie koniec - w razie potrzeby można złożyć tylną kanapę, wówczas otrzymujemy przestrzeń bagażową o pojemności 884 litrów.
Jak w każdym nowym samochodzie, w Hondzie Jazz nie mogło zabraknąć zaawansowanego systemu infotainment. U Japończyków nosi on nazwę Honda Connect i m.in. integruje samochód ze smartfonem, umożliwia sterowanie pokładowym komputerem czy nawigacją. Jego sercem jest ekran dotykowy o przekątnej 7 cali lub - w wersji bazowej - 5 cali.
Honda Jazz
Dzięki funkcji Mirror Link ekran może stanowić wierne odbicie ekranu smartfona.
Inne opcje wyposażenie to m.in. adaptacyjny tempomat, systemy awaryjnego hamowania w mieście (standard), rozpoznawania znaków, wyłączania świateł drogowych, monitorowania martwego kąta czy niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu.
W Europie Honda Jazz będzie oferowana tylko z jednym silnikiem - benzynową jednostką o pojemności 1.3 l, który osiąga moc 102 KM (przy 6 tys. obr/min). Silnik ten współpracuje z manualną sześciobiegową skrzynią, w opcji dostępna będzie bezstopniowa przekładnia CVT.