Fani motoryzacji mają powody do radości. 25 lat po debiucie pierwszej Hondy NSX, druga generacja tego pojazdu została właśnie zaprezentowana na salonie w Detroit.
Honda NSX
Miejsce premiery nie zostało wybrane przypadkowo. Za konstrukcję, stylizację i produkcję nowego NSX-a odpowiedzialni są niemal w całości Amerykanie. Co prawda, samochód był projektowany przez oddziały Hondy na całym świecie, ale koordynację pełnił ośrodek badawczo-rozwojowy w Raymond w Ohio.
Stylizację opracowało natomiast Acura Design Studio w Torrance w Kalifornii. Nie ma w tym nic dziwnego, Japończycy liczą, że nowy model będzie się cieszył dużą popularnością właśnie w Ameryce, gdzie będzie oferowany pod marką Acura.
Honda NSX
Nowa Honda NSX posiada napęd hybrydowy. Źródłem mocy będą aż cztery silniki. Wiodącą rolę będzie pełnić podwójnie doładowana benzynowa jednostka V6, która wspomagana jest aż przez trzy silniki elektryczne. Napęd trafia na wszystkie koła (system Super-Handling All-Wheel Drive - SH-AWD) za pośrednictwem dziewięciostopniowej przekładni dwusprzęgłowej.
Honda NSX
Jednostka spalinowa (posiadająca m.in. suchą miskę olejową, co pozwala obniżyć środek ciężkości) napędza tylne koła i jest wspomagany przez silnik elektryczny umieszczony między nim a przekładnią. Kolejne dwa silniki elektryczne napędzają koła przednie. Wszystkie jednostki nie tylko napędzają NSX-a ale również wspomagają hamowanie.
Całość skryta została pod bardzo sztywnym, a jednocześnie lekkim nadwoziem, przy budowie którego wykorzystano materiały, które nie były jeszcze stosowane w przemyśle samochodowym. Nadwozie zabudowano oczywiście na ramie przestrzennej.
Honda NSX
Benzynowy silnik został zamontowany centralnie (wzdłużnie) przed tylną osią. W stosunku do pokazanego w 2012 roku prototypu zmieniono nieco proporcje auta. By zmieścić jednostkę V6 nadwozie zostało wydłużone i poszerzone, a kabina została nieco przesunięta do przodu. Samochód ma 447 cm długości, 194 cm szerokość, wysokość to 121,5 cm, a rozstaw osi wynosi 263 cm.
Honda NSX
NSX-a wyposażono w system o nazwie Integrated Dynamic System, który umożliwia całkowitą zmianę charakterystyki samochodu (zmienia się reakcja na gaz, praca zawieszenia, układu kierowniczego, skrzyni biegów). Dostępne tryby to Quiet, Sport, Sport+ and Track. W trybie Quiet samochód napędzany jest wyłącznie przez silniki elektryczne, taka jazda jest jest możliwa tylko przez krótki czas i z niewielkimi prędkościami.
Niestety, Honda wciąż nie podała ani mocy układu napędowego NSX-a (spekuluje się o mocy 550 KM) ani osiągów...
Honda NSX będzie produkowana w nowej fabryce Performance Manufacturing Center położonej w Marysville w Ohio. Natomiast komponenty do będą powstawały w innym fabrykach Hondy na całym świecie.