Wiemy już, jakie nowości na salonie genewskim pokaże Honda.
Zdecydowanie największą gwiazdą japońskiego stoiska będzie nowa generacja modelu NSX. Przypomnijmy, że samochód ten debiutował niedawno na salonie NAIAS w Detroit, przy czym pokazano go po marką Acura. W Europie NSX będzie oferowany jako Honda.
Honda NSX
Honda NSX posiada napęd hybrydowy. Źródłem mocy są cztery silniki. Wiodącą rolę pełni podwójnie doładowana benzynowa jednostka V6, która wspomagana jest przez trzy silniki elektryczne. Napęd trafia na wszystkie koła (system Super-Handling All-Wheel Drive - SH-AWD) za pośrednictwem dziewięciostopniowej przekładni dwusprzęgłowej.
Honda NSX
Jednostka spalinowa napędza tylne koła i jest wspomagana przez silnik elektryczny umieszczony między nim a przekładnią. Kolejne dwa silniki elektryczne napędzają koła przednie.
Kolejną "genewską" nowością z niecierpliwością oczekiwaną przez fanów Hondy jest Civic Type-R. Ta najmocniejsza wersja tego modelu jest zapowiadana już od dłuższego czasu. Pokazywano prototyp oraz zamaskowaną wersję produkcyjną.
Honda Civic Type R
Samochód będzie napędzany całkowicie nowym silnikiem 2.0 VTEC Turbo, który dzięki doładowaniu będzie generował "ponad 280 KM" (tak to ujęto w informacji prasowej). Maksymalna moc będzie dostępna przy 7000 obr/min. Moment obrotowy będzie przekazywany na przednie koła wyłącznie za pośrednictwem manualnej skrzyni sześciobiegowej.
Honda Jazz
W Genewie po raz pierwszy zostaną również pokazane produkcyjne wersje modeli HR-V i Jazz. Jazz to europejskie wcielenie sprzedawanego już od pewnego czasu w Japonii modelu Fit.
Samochód zbudowano w oparciu o platformę Globar Compact, której charakterystyczną cechą jest umieszczony centralnie zbiornik paliwa. Pod maską znajdzie się benzynowy motor 1,3 l i-VTEC sprzęgany z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. W ofercie znajdzie się też bezstopniowa przekładnia CVT.
Honda HR-V
Z kolei Honda HR-V stanowi próbę wejścia japońskiego producenta do segmentu niewielkich crossoverów. Na salonie w Paryżu jesienią zeszłego roku pokazano prototyp tego pojazdu, a w styczniu na salonie w Detroit debiutował ten model w wersji amerykańskiej. Samochód zbudowano w oparciu o tę samą płytę podłogową co Jazz. Auto stanowi europejską wersję sprzedawanego w Japonii pojazdu o nazwie Vezel.
W Genewie będzie można również zobaczyć z bliska Hondę CR-V po liftingu. Samochód, który otrzymał nowe jednostki napędowe i bardziej bogate wyposażenie opisywaliśmy dokładnie
TUTAJ.
Ponadto Honda pokaże w Genewie zasilany wodorem i napędzany ogniwami paliwowymi prototyp FCV Concept oraz bolid F1 zespołu McLaren-Honda. Od tego roku Japończycy będą dostarczali McLarenowi silniki.