Trzy miesiące po światowej premierze na salonie w Los Angeles, Mazda 3 nowej generacji trafiła do salonów w całej Polsce.
Mazda 3
W pierwszej kolejności w salonach pojawiło się auto w wersji hatchback z nowym silnikiem benzynowym 2.0 Skyactiv-G o mocy 122 KM, który wspomagany jest przez system M Hybrid (Mild Hybrid). System ten, złożony z silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego i przetwornicy prądu, obniża zużycie paliwa dzięki wykorzystywaniu energii odzyskiwanej podczas hamowania. Zamieniona na prąd, napędza ona silnik elektryczny pełniący rolę wspomagającą dla silnika spalinowego.
Do wyboru jest wersja z sześciobiegową ręczną skrzynią Skyactiv-MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv-Drive, w jednym z trzech poziomów wyposażenia – Kai (z jap. oznaczający „właściwy kierunek”), Kanjo (emocje) i Hikari (światło).
Mazda 3
Nowa Mazda 3 hatchback dostępna jest w jednym z 9 lakierów nadwozia, w tym w nowo opracowanym kolorze Polymetal Gray.
Atutem nowej Mazdy 3 ma być nie tylko piękne nadwozie, ale również wnętrze, którym Mazda chce zbliżyć się do segmentu premium. Wspomnieć trzeba też o najbogatszym w klasie wyposażeniu standardowym, obejmującym m.in. kolorowy wyświetlacz head-up, cyfrowe zegary, nowy system multimedialny MZD Connect z ekranem o przekątnej 8,8 cala z nawigacją satelitarną i systemem Apple Carplay/Android Auto, adaptacyjny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach czy reflektory i światła wykonane w technologii LED.
Mazda 3
Jeszcze przed wakacjami do sprzedaży na polskim rynku trafi także druga wersja nadwoziowa nowej Mazdy 3, czyli sedan, a w drugiej połowie roku zadebiutuje przełomowe rozwiązanie w ofercie Mazdy, czyli silnik benzynowy 2.0 SKYACTIV-X o mocy 181 KM. Ta jednostka nowego typu łączyć ma zalety silników benzynowego i Diesla, a jego nowatorski układ zapłonowy SCCI (Spark-Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą) umożliwia dobranie takich przełożeń skrzyni biegów, które podnoszą osiągi bez zwiększania spalania i emisji.
Niestety, wysoka jakość wykonania oraz bogate wyposażenie nie pozostają bez wpływu na ceny nowej Mazdy 3. 122-wersja z manualną przekładnią została wyceniona na 94 900 zł, zaś automat kosztuje 102 900. Ceny wersji 181-konnej wynoszą odpowiednio 112 900 i 120 900 zł.
Za 181-konny silnik z napędem AWD trzeba zapłacić 122 900 zł, a dokładając to tej konfiguracji automatyczną skrzynię dochodzimy do kwoty 130 900 zł.
W wyższej wersji wyposażeniowej (Kanjo) znajdziemy dodatkowo m.in. automatyczną, dwustrefową klimatyzację, dostęp bezkluczykowy, kamerę cofania i przednie czujniki parkowania. Ceny są wyższe o 5 tys. niż w przypadku wersji bazowej.