Pierwszy egzemplarz nowej Skody Octavia opuścił linię produkcyjną fabryki w Mladá Boleslav. To drugi model czeskiego producenta dostępny również z napędem hybrydowym typu plug-in oraz pierwszy oferowany w technologii tzw. "miękkiej hybrydy".
Nowa Skoda Octavia
Nowa Octavia opuściła linię produkcyjną w hali M13 w fabryce w Mladá Boleslav. Ponad 20 lat temu Skoda zbudowała tam pierwszą nowoczesną wersję tego bestsellerowego pojazdu. Obecnie każdego dnia fabrykę opuszcza 1150 egzemplarzy nowej Octavii.
Czesi z dumą podkreślają aerodynamikę nowego auta. Sedan ma współczynnik oporu czołowego (cd) od 0,24, a wersja COMBI od 0,26. Nowa octavia to także pierwsza Skoda, w której zastosowano technologię "shift by wire” do sterowania skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany biegów nie jest już mechanicznie połączona ze skrzynią biegów, ale przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. Zamiast dźwigni DSG w konsoli środkowej OCTAVII umieszczono nowy moduł sterowania z małym przełącznikiem kołyskowym służącym do wyboru trybu jazdy.
Nowa Skoda Octavia
Ikona marki w nowej wersji została wyposażona w nowoczesne silniki TDI oraz TSI. Nowy model będzie także kolejnym, po Skodzie Superb iV, autem wyposażonym w technologię hybrydową typu plug-in. OCTAVIA iV będzie dostępna z silnikiem benzynowym 1.4 TSI oraz silnikiem elektrycznym w dwóch wariantach mocy. Początkowo zostanie wprowadzona wersja obejmująca model o łącznej mocy 150 kW (204 KM). W późniejszym czasie zostanie poszerzona ona o wersję o mocy 180 kW (245 KM).
Nowa Skoda Octavia
Oprócz silników wysokoprężnych i benzynowych oraz wariantów hybrydowych typu plug-in, po raz pierwszy w ofercie Skody dostępny jest także model w technologii miękkiej hybrydy. To rozwiązanie zostanie zastosowane w wersjach z silnikami 1.0 TSI oraz 1.5 TSI oraz 7-biegową skrzynią DSG. W technologii miękkiej hybrydy wykorzystywany jest rozrusznik 48 V napędzany paskiem oraz akumulator 48 V. System umożliwia „żeglowanie” przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy.