Skoda ujawniła szereg informacji o nowej Fabii. Nie znamy już tylko dokładnego wyglądu tego samochodu.
Skoda Fabia
Skoda Fabia IV generacji została zbudowana na bazie płyty podłogowej MQB A0, która w koncernie Volkswagena używana jest powszechnie już od kilku lat (zbudowano na niej m.in. obecne generacje Volkswagena Polo, Seata Ibizy i Audi A1). Fabia ma 4,11 m długości, 1,78 szerokości i 1,46 m wysokości, co oznacza, że w porównaniu do obecnej Fabii auto jest aż o 12 cm dłuższe, o 5 cm szersze i o 1 cm wyższe.
Równie imponująco, bo aż o 9 cm, wzrósł rozstaw osi, który będzie wynosił 256 cm, czyli niemal tyle, ile w... Octavii II!
Skoda Fabia
Nic więc dziwnego, że Fabia rozmiarami pokonuje Polo, ma większy o 1 cm rozstaw osi, a nadwozie jest dłuższe o 5 cm. Dzięki temu większy jest również bagażnik, który pomieści 380 litrów (Polo - 351 litrów), a więc o 50 litrów więcej niż Fabia III.
Fabia będzie dostępna z szeregiem jednostek napędowych. Gama obejmie silniki benzynowe 1.0 TSI (95 i 110 KM), wolnossący 1.0 MPI (65 i 80 KM) oraz 1.5 TSI o mocy 150 KM. Słabsze silniki będą dostępne wyłącznie z manualnymi skrzyniami biegów, zaś najmocniejszy - tylko z przekładnią DSG. Diesli - brak.
Skoda Fabia
Stylistycznie Fabia nawiązuje do innych nowych modeli Skody. Z boku widać podnoszącą się linię okien, światła tylne zachodzą na klapę bagażnika, wykonano je w technologii LED. Auto cechować ma niski współczynnik oporu powietrza - 0,28 to aż o 0,04 s mniej niż w obecnej generacji.
Nowa płyta podłogowa oznacza, że wyposażenie Fabii będzie mogło być bardzo bogate. Na liście znalazł się m.in. adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu i system monitorowania martwego kąta. Nowością jest m.in. system rozpoznawania znaków.
Oficjalna premiera Skody Fabii IV generacji będzie miała miejsce w maju. Seryjna produkcja ruszy w czerwcu, zaś pierwsze samochody trafią do salonów w sierpniu.
Nowa Skoda Fabia na wideo:
Nowa Skoda Fabia. Auto klasę wyżej! - GALERIA ZDJĘĆ