Najpopularniejsze nowe auto w Polsce zyskało właśnie nową wersję. W cennikach zadebiutował znany już ze zmodernizowanego Volkswagena Golfa VII motor 1.5 l TSI z systemem ACT.
Opracowana od podstaw jednostka docelowo zastąpić ma w koncernie Volkswagena popularny, acz - zwłaszcza w początkowej fazie produkcji - niezbyt udany motor 1,4 l TSI. Na tle poprzednika nowa wersja wyróżnia się m.in. systemem dezaktywacji cylindrów ACT. To również pierwszy na świecie - produkowany na szeroką skalę - benzynowy silnik z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Jednostka o oznaczeniu EA211 Evo posiada też intercooler i bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail oraz - sterowany hydraulicznie - system zmiennych faz rozrządu.
W Octavii oferowana będzie wyłącznie mocniejsza odmiana EA211 Evo rozwijająca 150 KM i 250 Nm. Ten ostatni oferowany jest w zakresie od 1500 do 3500 obr./min. W połączeniu z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów Skoda Octavia liftback z tą jednostką osiąga 100 km/h w 8,2 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 200 km/h. System dezaktywacji cylindrów ACT gwarantować ma niewielki apetyt na paliwo. Wg producenta średnie zużycie paliwa wynosi równe 5 l/100 km.
Skoda Octavia z silnikiem 1,5 l TSI ACT oferowana jest począwszy od poziomu wyposażenia Ambition. Ceny zaczynają się od kwoty 84 500 zł. Pierwsi nabywcy (ograniczona w czasie promocja) mogą też liczyć na upusty cenowe (w zależności od wybranego pakietu wyposażenia) oraz darmowe przeglądy serwisowe.