Audi zaprezentowało właśnie zaprojektowany od podstaw model A4. Co zmieniło się w popularnym aucie z Ingolstadt?
Nowe Audi A4
Samochód mierzy teraz 4,73 m długości, 1,84 m szerokości i 1,43 m wysokości. Rozstaw osi to aż 2,82 m. W porównaniu do poprzedniego modelu, wymiary nowego A4 wzrosły, ale ciężar własny znacznie się zmniejszył – w zależności od montowanego silnika, nawet aż o 120 kg. Styliści podkreślają też – najniższy w klasie - współczynnik oporu powietrza Cw. W limuzynie wynosi on 0,23. W wersji Avant – 0,26.
Bagażnik nowego A4 Avant ma pojemność 505 litrów. Przy złożonym oparciu tylnego siedzenia i załadowaniu po sam dach, pojemność bagażnika zwiększa się do 1510 litrów. Elektrycznie przesuwana osłona przestrzeni bagażowej oraz elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, to elementy wyposażenia seryjnego. Ponadto, na życzenie, dostępne są czujniki sterujące automatycznym otwieraniem i zamykaniem pokrywy bagażnika.
Nowe Audi A4
Nowe modele A4 i A4 Avant początkowo będą wyposażane w jeden z siedmiu silników: trzech TFSI i czterech TDI (o czterech i sześciu cylindrach). Znacznie wzrosła moc jednostek wysokoprężnych. Najsłabszy z nich ma teraz 150 KM, a najsilniejszy: 272 KM. Co ważne, przy wzroście mocy, zużycie paliwa spadło nawet o 21 procent.
Układ napędowy i podwozie nowych Audi A4 i A4 Avant zostały od podstaw przeprojektowane. Sześciobiegową ręczną skrzynię biegów, siedmiostopniową przekładnię automatyczną S tronic – dostępną teraz również dla wersji z napędem na przednią oś – i ośmiostopniową automatyczną skrzynię tiptronic, zbudowano od nowa. Przekładnie automatyczne wyposażono w funkcję wolnego biegu, która pozwala zaoszczędzić paliwo. Selektywne sterowanie rozkładem momentów napędowych uzupełnia pracę napędu na przednią oś i stałego napędu na cztery koła quattro. W przypadku najmocniejszych silników TDI, począwszy od roku 2016, Audi będzie na życzenie oferować sportowy mechanizm różnicowy, montowany na tylnej osi.
Nowe Audi A4
Konstruktorzy podkreślają ogromny postęp jaki poczyniono w obszarze budowy podwozia. Z jednej strony sportowe i stworzone z myślą o wykorzystaniu maksimum mocy, a z drugiej, zorientowane na komfort. Tak ogromny skok techniczny był możliwy dzięki zastosowaniu bardzo lekkiego, pięciowahaczowego zawieszenia obu osi oraz elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego.
Obie nowe wersje Audi A4, w salonach sprzedaży pojawią się jesienią 2015. W porównaniu z poprzednimi modelami, ich wyposażenie seryjne jest o wiele bogatsze. Obejmuje m.in. reflektory ksenonowe, bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu, Bluetooth, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (w wersjach powyżej mocy 140 kW/190 KM) i siedmiocalowy, kolorowy wyświetlacz MMI.
Nowe Audi A4
W obu nowych modelach zastosowano wiele inteligentnych rozwiązań technicznych, których używanie, dzięki nowej koncepcji obsługi i dzięki nowemu wyświetlaczowi systemu Audi MMI, jest jeszcze bardziej intuicyjne. Najbardziej zaawansowane techniki w nowym Audi A4 to m.in. Audi virtual cockpit, reflektory diodowe Audi Matrix LED, Audi smartphone interface, system muzyczny Bang & Olufsen 3D, Audi phone box umożliwiający bezprzewodowe ładowanie telefonu komórkowego czy wyświetlacz informacji na szybie przed kierowcą head-up.