Kilka miesięcy po wprowadzeniu do salonów BMW serii 3 nowej generacji w wersji sedan (F30) niemiecki producent zaprezentował wersję kombi tego modelu. Nowa "trójka" sedan stylistycznie nawiązuje do swoich starszych braci, czyli serii 5 (F10) i 7 (F01). Nie inaczej jest oczywiście z BMW 3 touring.
BMW 3 Touring
W stosunku do sedana kombi jest o 9,7 cm dłuższe, ponadto o 5 cm zwiększono rozstaw osi. Wszystko po to, by zachować sporą ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy oraz zaoferować bagażnik przewyższający pojemnością bagażniki konkurentów. I to się udało. BMW 3 Touring może się pochwalić bagażnikiem o pojemności 495 l, czyli o... 5 litrów większej niż w Audi A4 Avant i 10 litrów większej niż w Mercedesie C Estate.
Ponadto, po złożeniu dzielonej na trzy części kanapy pojemność przestrzeni bagażowej może zostać zwiększona do 1500 litrów. Standardowo samochód jest wyposażony w siatkę oddzielającą bagażnik od części pasażerskiej oraz roletę. Ponadto kanapa ma otwór do przewożenia nart, a tylna szyba może być otwierana niezależnie od całej klapy (rozwiązanie takie spotykane jest w niektórych samochodach amerykańskich).
BMW 3 Touring
Premierę rynkową nowego BMW 3 Touring zaplanowano na wrzesień. Od debiutu model będzie oferowany z trzema silnikami. Klienci będą mogli wybierać pomiędzy doładowanym silnikiem benzynowym i dwoma dieslami.
Jednostka benzynowa ma dwa litry pojemności, doładowanie, 245 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego. BMW z tym silnikiem oznaczone 328i Touring przyspiesza do 100 km/h w 6 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Standardowo silnik współpracuje z manualną przekładnią 6-biegową, ale zamówić będzie można również 8-stopniową, automatyczną.
BMW 3 Touring
Fani diesli będą wybierać pomiędzy czerocylindrowym silnikiem o pojemności 2.0, mocy 184 KM, momencie 380 Nm lub sześciocylindrową jednostką o pojemności 3.0, mocy 258 KM i momencie 560 Nm. BMW 320 Touring przyspiesza do 100 km/h w 7,7 i osiąga prędkość 230 km/h, przy czym średnie zużycie paliwa ma wynosić zaledwie 4,7 l/100 km.
Z kolei BMW 330d Touring to już prawdziwa rakieta. Auto osiąga 100 km/h po 5,6 s, prędkośc maksymalna to 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Średnie zużycie paliwa to 5,1 l/100 km. Co prawda dane BMW nie różnią się od faktycznego tak bardzo, jak u innych producentów, jednak doświadczenie każe dodać do tych liczb około 2 litrów... Najwyższa pora zmienić zasady wyznaczania zużycia paliwa.
BMW 3 Touring
Jeszcze przed końcem bieżącego roku oferta BMW zostanie poszerzona o kolejne wersje: 320i, 316d i 318d.
Podobnie jak sedan, kombi będzie dostępne w trzech wersjach wyposażenia: Modern Line, Luxury Line i Sport Line. Ponadto będzie można zamówić pakiet M sport, objemujący m.in. sportowe zawieszenie i felgi o większej średnicy.
Ceny nowego BMW w wersji sedan zaczynają się kwotą niemal 131 tys. zł za samochód w wersji 316d (116 KM). Można się spodziewać, że wersja kombi będzie nieco droższa.