BMW oficjalnie zaprezentowało nową generację modelu 7. Jednocześnie debiutowała elektryczna o nazwie i7. Obie odmiany wyglądają praktycznie identycznie.
BMW serii 7
Stylistycznie samochód wzbudza duże kontrowersje, szczególnej krytyce poddawana jest przednia część nadwozia, która zdominowała została przez potężną osłonę chłodnicy (której przecież w wersji elektrycznej nie ma). Co więcej, opcjonalnie grill może być... podświetlany.
Kontrowersyjnym zabiegiem jest również podzielenie świateł. Widoczny u góry wąski pasek oświetlenia to światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy. Główne reflektory kryją się w ciemnej strefie poniżej, przy czym standardowo wykonane są w technologii Matrix LED. Przypomnijmy, że technologia matrycowa umożliwia jazdę z włączonymi światłami drogowymi - elektronika wykrywa innych uczestników ruchu i wygasza poszczególne segmenty światła, by unikać oślepiania.
BMW serii 7
Z tyłu zachowania znak szczególny serii 7,czyli tablicę rejestracyjną umieszczono na zderzaku.
Opcjonalnie samochód może mieć dwubarwne nadwozie, co sugeruje, że ma rywalizować z Mercedesami-Maybach.
BMW serii 7
Poprzednia generacja serii 7, podobnie jak modele konkurencyjnych firm, była oferowana w dwóch wersjach długości, o różnych rozstawach osi. Teraz BMW zrezygnowało z tego rozwiązania, nowa seria 7 jest dostępna wyłącznie w wersji dłuższej. Nadwozie ma 5,39 m długości, czyli aż 13 cm więcej niż poprzednia generacja w wersji długiej i o 10 cm więcej niż przedłużony Mercedes klasy S. Szerokość nadwozia to 1,95 (+5 cm do stosunku do poprzednika), a wysokość - 1,54 m (również 5 cm więcej niż w poprzedniej generacji). Rozstaw osi to 321,5 cm (+0,5 cm). Auto jest więc ogromne, ale ponieważ urosło proporcjonalnie, jego sylwetka jest spójna.
BMW serii 7
Pojemność bagażnika waha się od 500 litrów w wersji elektrycznej, przez 525 litrów w hybrydach plug-in po 540 litrów w autach spalinowych. Koła mogą mieć rozmiar od 19 do 22 cali.
Wnętrze jest na wskroś luksusowe. Z przodu znajdziemy dwa, ukryte za jedną taflą szkła, ekrany. Ten cyfrowych zegarów ma 12,3 cala, a ten od systemu infotainment - 14,9 cala. Ekran ten jest dotykowy, ale można nim sterować również za pomocą pokrętła. Szkoda, że zlikwidowano fizyczne przełączniki klimatyzacji.
BMW serii 7
Z tyłu największe wrażenie robi opcjonalny, opuszczony spod panoramicznego dachu... telewizor o nazwie Theater Screen. Ma 31,3-calowy ekran, który może wyświetlać obraz w jakości 8K. Wyposażono go w szereg aplikacji do streamingu.
Pierwszą wersją BMW serii 7, która trafi do Europy, i nastąpi to w listopadzie 2022 roku, jest elektryczne i7. W wersji xDrive60 ten samochód posiada dwa silniki, przedni o mocy 258 KM i tylny o mocy 313 KM, moc systemowa wynosi 544 KM. Auto rozpędza się do 100 km/h w 4,9 s, prędkość jest ograniczona do 240 km/h.
BMW serii 7
Akumulator ma pojemność 101,7 kWh, co ma zapewniać zasięg na poziomie 600 km. By nie usnąć podczas ładowania, auto może przyjąć moc 195 kW. W Polsce możemy mieć taki problem, że praktycznie nie ma ma ładowarek mocniejszych niż 90 kW, a często trzeba się zadowolić mocą 50 kW...
BMW zapowiedziało również wprowadzenie i7 M70, które ma być najmocniejszych autem tego producenta w historii. Moc ma wynosić około 660 KM, a moment obrotowy - 1000 Nm, co pozwoli na sprint do 100 km/h w mniej niż 4 sekundy.
BMW serii 7
W Europie nowe BMW serii 7 będzie dostępne jeszcze jako hybryda plug-in oraz z silnikiem wysokoprężnym z układem hybrydowym typu mild (740d). Pod maską tej wersji znajdzie się rzędowy, sześciocylindrowy silnik o mocy 300 KM, łączony z napędem wszystkich kół.
Hybrydy plug-in będą dostępne w dwóch wersjach, obie będą oparte na sześciocylindrowym silniku benzynowym. 750e xDrive legitymuje się mocą systemową 490 KM i momentem 700 Nm, zaś M760e xDrive - mocą 571 KM i momentem 800 Nm. Silnik elektryczny o mocy 200 KM czerpie energię z akumulatora o pojemności 18,7 kWh, co ma pozwolić na przejechanie w trybie elektrycznym około 80 km.
Wersje hybrydowe i diesel trafią do sprzedaży wiosną 2023 roku. Natomiast w ogóle w Europie nie zobaczymy BMW serii 7 z silnikami benzynowymi z technologią mild hybrid. Będą to wersje 735i o mocy 286 KM, 740i o mocy 380 KM i 760i xDrive z silnikiem V8 o mocy 544 KM.