Volvo wprowadza do modeli S60 i V60 nową jednostkę napędową.
Nowy silnik Volvo D5
Jest to dwulitrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny D5 o mocy 225 KM. Jednostka ta zastępuje wcześniej stosowany silnik pięciocylindrowy, również oznaczany jako D5.
Nowy silnik Drive-E D5 225 KM został stworzony z myślą o Volvo XC90, w którym za pośrednictwem układu Haldex piątej generacji napędza cztery koła. Silnik ten jest dostępny w modelach S60 i V60 tylko w odmianie przednionapędowej, wyłącznie z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Maksymalna wartość momentu obrotowego generowanego przez nowy silnik wynosi 470 Nm i jest dostępna w zakresie 1750-2500 obr/min. Wysoka moc i moment sprawiają, że S60 D5 przyśpiesza do 100 km/h w 6,4 s. Tak dynamicznego diesla Volvo jeszcze nie było.
Nowy silnik Volvo D5
Skrzynię biegów zestrojono tak, że przy prędkości 140 km/h, na ósmym biegu, silnik osiąga zaledwie 2100 obr/min, co automatycznie przekłada się na niski poziom hałasu. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 230 km/h.
Nowa jednostka ma zużywać niewiele paliwa. Minimalne spalanie w cyklu pomiarowym wynosi ok. 4 litry na 100 km. W praktyce będzie wyższe, ale nie powinna przekroczyć 6 l/100 km.
Volvo S60
Nowa jednostka zastąpi w ofercie dotychczasowy, pięciocylindrowy silnik D5 o pojemności 2.4 litra, osiągający 215 KM. Volvo S60 wyposażone w starszy silnik D5 osiągało „setkę” w 7,4 s, czyli o sekundę wolniej niż jego następca. To bardzo znacząca różnica.
Co ważne, cena S60 z nowym silnikiem pozostała na podobnym poziomie. Starsza wersja S60 D5 215 KM Kinetic z sześciostopniowym automatem kosztowała 162 300 zł. Nowe Volvo S60 Drive-E D5 225 KM z ośmiostopniową skrzynią biegów kosztuje 163 800 zł.
Z oferty znikła wersja z manualną skrzynią biegów i najtańsza odmiana Base, które cieszyły się najmniejszą popularnością.
W ofercie nadal pozostanie pięciocylindrowy silnik Diesla, ale będzie on dostępny wyłącznie w odmianie D4 AWD 190 KM.