Znamy już szczegóły dotyczące nowego Renault Espace, które zadebiutowało właśnie na salonie motoryzacyjnym w Paryżu. Poprzednia generacja w ostatnim czasie radziła sobie na rynku coraz gorzej. Europejscy klienci szukający dużego auta rodzinnego coraz częściej skłaniali się w kierunku SUVów.
Renault Espace
Z tego względu pierwszy w Europie Van zupełnie zmienił swoje oblicze. Nowe Espace jest teraz "rodzinnym crossoverem", auto zachowało jednak jednobryłowe nadwozie. W stosunku do poprzednika o 16 mm zwiększono rozstaw osi. Mierzy on teraz dokładnie 2,88 m, czyli tyle, ile w przeciętnym samochodzie segmentu D. Karoseria ma 4,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,68 m wysokości. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi równe 0,30.
Renault Espace
Espace, jak do tej pory, oferowane będzie klientom w dwóch wersjach - pięcio lub siedmiosobowej. Zrezygnowano z typowej dla vanów zabudowy - pasażerów przednich foteli dzieli teraz szeroka, przechodząca w tunel środkowy, konsola.
Początkowo samochód dostępny będzie w trzech wersjach silnikowych. Klienci będą się mogli zdecydować na dwa silniki wysokoprężne i jeden motor benzynowy. Wszystkie mają pojemność 1,6 l, trubodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa.
Renault Espace
Najsłabsza jednostka 1,6 l DCi rozwija moc 130 KM i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm dostępnym od 1750 obr/min. Jej wzmocniona odmiana może się pochwalić mocą 160 KM i maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm. Zwolennicy silników o zapłonie iskrowym będą się mogli zdecydować na motor 1,6 l TCe, który rozwija aż 200 KM i 260 Nm.
Nie ma jednak, co liczyć na "crossoverowe" dodatki. Nowe Espace ma napęd na przednią oś i ręczną, sześciostopniową skrzynię biegów. W ofercie będzie również dwusprzęgłowa, zautomatyzowana przekładnia o siedmiu przełożeniach, która występować może w z silnikiem benzynowym.