W cennikach Mercedesa, po raz pierwszy w historii, debiutują właśnie hybrydowe odmiany kompaktowych modeli A i B. Auta można już zamawiać w niemieckich salonach marki!
Mercedesy A 250 e i B 250 e
Konstruktorzy ze Stuttgartu opracowali hybrydowy układ napędowy stworzony z myślą o modelach FWD. Bazuje on na benzynowym, turbodoładowanym, silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,33 l. Jednostka spalinowa generuje moc 160 KM przy 550 obr./min i rozwija maksymalny moment obrotowy 300 Nm.
Mercedes B 250 e
Jednostka współpracuje z elektrycznym sinikiem trakcyjnym rozwijającym 75 kW i 300 Nm. Za współpracę obu silników i przeniesienie napędu odpowiada zautomatyzowana, dwusprzęgłowa, przekładnia 8F-DCT. W sumie moc systemowa układu to 218 KM. Kierowca ma też do dyspozycji 450 Nm.
Osiągi? Jednym słowem – świetne. Mercedes A 250 e w wersji hatchback przyspiesza do 100 km/h w 6,6 s. Mercedes B 250 e potrzebuje na sprint do 100 km/h 6,8 s. Prędkość maksymalna każdego z aut to 235 km/h.
Mercedes A 250 e
Akumulatory, podobnie jak w konkurencyjnych pojazdach japońskich, umieszczono pod siedziskiem tylnej kanapy. Chłodzony cieczą zestaw ma pojemność 15,6 kWh i waży około 150 kg. Dzięki temu w trybie bezemisyjnym pokonać można między 56 a 77 km (w zależności od modelu i cyklu pomiarowego). Dzięki temu producent może chwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 1,4-1,6 l/100 km.
Mercedes A 250 e
Samo ładowanie akumulatorów przy wykorzystaniu domowej ładowarki ściennej (7,4 kW) trwać ma niespełna dwie godziny. Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego doładowanie baterii od 10 do 80 proc. pojemności zajmować może poniżej 25 minut.
Mercedes A 250 e (hatchback) kosztuje od 36 943 euro - sedana wyceniono na 37 300 euro. Większa klasa B - model B 250 e - to wydatek od od 37 663 euro.