Porsche zaprezentowało właśnie modele Boxster i Cayman w wersji GTS.
Odmiany GTS wyróżnia zmodyfikowany przedni i tylny pas, przyciemniane lampy z biksenonowymi reflektorami i standardowym systemem dynamicznego oświetlenia PDLS2 oraz zewnętrzne oznaczenia w kolorze czarnym (z lśniącym wykończeniem). 6-cylindrowe boksery stosowane do ich napędu bazują na 3,4-litrowych jednostkach z Boxstera S i Caymana S. Za sprawą subtelnych modyfikacji generują one teraz dodatkowe 15 KM (11 kW).
Porsche Cayman GTS
Oznacza to, że silnik Boxstera GTS osiąga moc 330 KM (243 kW), a Caymana GTS - 340 KM (250 kW). Dodatkowo, maksymalny moment obrotowy wzrósł o 10 Nm - odpowiednio, do 370 oraz 380 Nm. Do standardowego wyposażenia obu modeli należy pakiet Sport Chrono.
W rezultacie, po wciśnięciu przycisku Sport Plus, Boxster GTS z opcjonalną przekładnią Doppelkupplungsgetriebe (PDK) przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,7 s, a Cayman GTS nawet o 0,1 s szybciej.
Porsche Boxster GTS
Prędkość maksymalna Boxstera GTS z manualną, 6-stopniową skrzynią wynosi 281 km/h. Coupé jest jeszcze szybsze - rozpędza się do 285 km/h. Oba modele jako pierwsze Porsche z silnikami umieszczonymi centralnie są zgodne ze standardem Euro 6 i w wersji z przekładnią PDK zużywają średnio 8,2 l/100 km (9,0 l/100 km ze skrzynią manualną).
Rynkowa premiera aut nastąpi w maju br. W Niemczech ceny Boxstera GTS rozpoczynają się od 69 949 euro, a Caymana GTS - od 73 757 euro (z VAT).