Jakie jest nowe Renault Clio? Raczej stanowi ewolucję poprzedniej generacji niż rewolucję. Inna sprawa, że stylizacja aut segmentu B już od dawna jest tak odważna i przyciągająca wzrok, że trudno w tym zakresie wymyślić coś nowego.
Renault Clio V
Nowe Clio kontynuuje więc linię nadwoziową, zarówno poprzedniej generacji, jak i innych obecnych modeli francuskiej marki. Przód wyraźnie nawiązuje do Megane, a tył - raczej nasuwa na myśl Clio, które już dobrze znamy z dróg.
Renault Clio V
Nowy model to jednak całkowicie nowe auto. W porównaniu do poprzednika samochód nieco zmalał - ma 404,8 cm długości, a więc o 1,4 cm mniej nic Clio IV. Zwiększono za to wyraźnie, bo 6,6 cm (!) szerokość, która obecnie wynosi 179,8 cm. By poprawić prezencję producent zdecydował się również na dość mocne obniżenie linii dachu - biegnie on teraz o 3 cm niżej, czyli na wysokości 144 cm.
Renault Clio V
Szersze nadwozie powinno pozytywnie wpłynąć na ilość przestrzeni na przestrzeni barków. Niestety, producent nie pochwalił się jeszcze rozstawem osi nowego modelu, a to również bardzo istotny parametr, szczególnie dla pasażerów siedzących z tyłu. Wiadomo natomiast, że udało się o 26 litrów powiększyć bagażnik (do 391 litrów).
Renault Clio V
A jakie jest wnętrze nowego Renault Clio? Zaskakujące. Na konsoli środkowej dominuje olbrzymich wręcz rozmiarów, umieszczony pionowo ekran dotykowy, którego przekątna wynosi aż 9,3 cala - a pamiętajmy, że mówimy o samochodzie segmentu B, w którym nie należy na liczyć na nadmiar miejsca. Poniżej ekranu znajdziemy tylko jeden rząd fizycznych przełączników, które służą do ustawiania klimatyzacji.
Renault Clio V
Drugi ekran znajduje się bezpośrednio przed kierowcą, to tzw. wirtualne zegary, które można dowolnie konfigurować. Ich rozmiar to 7 lub nawet 10 cali!
Nowe Renault Clio będzie można poddać dużej personalizacji, co zresztą, jest widoczną tendencją u wielu producentów. Samo wnętrze będzie można wykończyć na osiem różnych sposobów (zmieni się kolor i rodzaj tapicerki oraz deski rozdzielczej). Do tego trzeba doliczyć niezależny od koloru nadwozia jeden z pakietów stylistycznych (w kolorze czerwonym, pomarańczowym lub czarnym), obejmujących detale nadwozia. Standardem za to są pełne światła w technologii LED.
Renault Clio V
Nie zabraknie również wersji specjalnych. Wiadomo, że pojawi się usportowiona R.S Line oraz luksusowa Initiale Paris.
Póki co, Renault nie wypowiedziało się o... napędach i systemach wspomagania kierowcy, które pojawią się w nowym Clio. Wiadomo jedynie, że Clio V będzie pierwszą generacją dostępną z napędem hybrydowym. Ma to być własne francuskie rozwiązanie o nazwie E-Tech. Raczej możemy się spodziewać systemu typu mild-hybrid, w którym energia odzyskana podczas hamowania wykorzystywana jest do zasilania pokładowych systemów elektrycznych.
Na dalsze szczegóły będziemy musieli poczekać do początku marca, gdy nowe Renault Clio oficjalnie zostanie zaprezentowane na salonie genewskim.