Honda poinformowała, że dwa całkowicie nowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem, stworzone w oparciu o zasadę downsizingu, wkrótce trafią na rynek europejski.
Konstrukcje VTEC Turbo o pojemności 1.0 i 1.5 litra będą stanowiły część gamy silnikowej przeznaczonej dla modelu Civic dziesiątej generacji, który wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2017 roku.
[image18610Nowe jednostki, wywodzące się z serii Earth Dreams Technology, mają oferować dynamiczne osiągi, wiodącą w klasie moc oraz niskie zużycie paliwa. Pierwszy, wywodzący się z nowej rodziny silnik VTEC Turbo o pojemności 2 litrów i mocy maksymalnej 310 KM zadebiutował w tym roku w modelu Civic Type R. Wyposażone w tę jednostkę auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.
Nowe silniki będą oczywiście znacznie słabszy, ale ich rodowód będzie wspólny.
Nowe, turbodoładowane jednostki napędowe otrzymały układy zmiennych faz rozrządu, dzięki któremu moment obrotowy ma być dostępny przy niższych prędkościach obrotowych, co wpływa na osiągi i zużycie paliwa. Niewielka turbosprężarka charakteryzuje się niską bezwładnością i bardzo krótkim czasem reakcji, natomiast bezpośredni wtrysk paliwa pomaga uzyskać wysoką moc maksymalną i korzystny sposób kształtowania przebiegu momentu obrotowego - pod tym względem nowe konstrukcje Hondy górują nad silnikami wolnossącymi.
Nowa Honda Civic zadebiutuje podczas salonu Frankfurt Motor Show we wrześniu 2016 roku, a do sprzedaży w Europie wejdzie na początku 2017 roku. Modele pięciodrzwiowe będą produkowane wyłącznie w należącej do Hondy fabryce HUM w Swindon w Wielkiej Brytanii.