W tym roku sprzedano już ponad 339 tys. aut szwedzkiej marki. W stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku oznacza to wzrost już o 9,2 procenta. Co więcej wrzesień był piętnastym miesiącem z rzędu, w którym sprzedaż pojazdów szwedzkiej marki wzrosła. Wszystko wskazuje na to, że już w przyszłym roku poziom sprzedaży - po raz pierwszy w historii marki - osiągnie pół miliona sztuk!
Volvo XC90
We wrześniu Volvo zanotowało kolejne wzrosty na rynkach chińskim, europejskim i amerykańskim. W Kraju Środka sprzedano ponad 7300 aut, co w porównaniu do września 2013 roku stanowi wzrost aż o 28,4 procenta.
Na rodzimym, szwedzkim rynku sprzedano niemal 5000 sztuk au, co oznacza wzrost sprzedaży o 6,1 procenta, w porównaniu z tym samym okresem w 2014 r. Świetne wyniki zanotowano również w innych Starego Kontynentu, gdzie sprzedaż wzrosła o 11,6 procenta.
Volvo XC90
Z danych European Automobile Manufacturer’s Association (ACEA) wynika, że Volvo jest obecnie najszybciej rosnącą marką wśród pięciu największych producentów premium. To skutek dobrych wyników na największych rynkach europejskich takich jak Niemcy, Wielka Brytania czy Szwecja oraz stałego wzrostu sprzedaży we Francji, Włoszech, Polsce, Hiszpanii czy Finlandii. Najnowsze prognozy sugerują, że szwedzka marka - globalnie - zamknie bieżący rok wzrostem sprzedaży na poziomie około 10 procent
Volvo XC90
Szwedzki koncern nie zamierza zwalniać. Plany na przyszły rok związane są głównie z wprowadzeniem na rynek nowego XC90, modelu który ma kluczowe znaczenie zwłaszcza dla amerykańskiego rynku. Pierwsi klienci odbiorą swoje SUV-y w kwietniu 2015 r. Już za kilka miesięcy kierowcy ze Stanów Zjednoczonych będą też mogli kupić nowy model – V60 Cross Country, który w Europie zadebiutuje pod koniec przyszłego roku.