Volvo V60 drugiej generacji zadebiutuje na salonie genewskim, ale już wiemy o tym samochodzie niemal wszystko.
Volvo V60
Nowe Volvo V60 zostało zbudowane w oparciu o modułową platformę o nazwie Scalable Product Architecture (SPA), na której oparto już modele XC60 i wszystkie serii 90. Samochód jest aż o 12 cm dłuższy od obecnej generacji V60, co oznacza, że ma 476 cm długości. Znacząco, bo o 10 cm zwiększono rozstaw osi (do 287 cm), przez co auto będzie oferować wyraźnie więcej miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie.
Wysokość nadwozia nowego Volvo V60 wynosi 143 cm, a więc nieco mniej niż obecnie, zaś szerokość z lusterkami to 204 cm, czyli o 5 cm... mniej, co może stanowić zaskoczenie.
Volvo V60
Dłuższe nadwozie przełożyło się nie tylko na powiększenie kabiny - znacząco wzrosła również pojemność bagażnika, a więc parametru bardzo istotnego w samochodach kombi. O ile pierwsza generacja V60 dysponowała bagażnikiem o pojemności 430 litrów, o tyle w nowej generacji zmieścimy aż o 100 litrów bagaży więcej, a trzeba podkreślić, że są to liczby uzyskane podczas pomiaru do linii okien.
Funkcjonalność samochodu zwiększa również bardziej pionowo poprowadzona klapa bagażnika, dzięki czemu bagażnik stał się bardziej foremny i możliwe jest przewożenie w nim większych przedmiotów (kto pamięta Volvo 850 czy też V70 I generacji z pionowo poprowadzonymi klapami bagażnika?)
Volvo V60
Niedawno Volvo ogłosiło, że do 2019 roku, jako pierwszy producent na świecie, zelektryfikuje całą gamę swoich pojazdów. Oznacza to, że każdy model będzie dostępny przynajmniej w wersji hybrydowej. W wypadku nowego V60 nie trzeba będzie na to czekać - od debiutu model ten będzie dostępny w dwóch wersjach hybrydowych - T6 Twin Engine AWD o mocy 340 KM oraz T8 Twin Engine AWD o mocy 390 KM. W obu wersjach silnik elektryczny generuje 87 KM, a reszta mocy pochodzi z jednostki benzynowej o pojemności 2.0.
Ponadto ofertę uzupełnią dwie wersje benzynowe: T5 (254 KM) i T6 (310 KM) oraz dwa Diesle – D3 o mocy 150 KM i D4 o mocy 190 KM.
Volvo V60
Volvo V60 otrzyma wszystkie systemy bezpieczeństwa znane już m.in. z XC60 czy serii 90. Wiele zaawansowanych funkcji podnoszących bezpieczeństwo i wspomagających kierowcę, będzie oferowanych jako wyposażenie standardowe. Szwedzi zapowiadają, że nowe Volvo V60 będzie jednym z najbezpieczniejszych samochodów na świecie.
System City Safety z funkcją automatycznego hamowania zmniejsza ryzyko kolizji z innymi pojazdami, ale także z pieszymi, rowerzystami i dużymi zwierzętami. Z kolei System Pilot Assist wspomaga kierowcę podczas monotonnej jazdy autostradowej. Samochód w tym trybie sam utrzymuje właściwy pas ruchu, hamuje, przyspiesza i skręca.
Volvo V60
W nowym V60 wprowadzono ulepszoną wersję systemu, która lepiej radzi sobie z nieco ostrzejszymi zakrętami. System działa do prędkości 130 km/h.
Volvo ogłosiło już ceny nowego V60. Cennik otwiera wersja D3 z silnikiem wysokoprężnym o mocy 150 KM, napędem na przednią oś i manualną skrzynią, wyceniona w bazowej wersji na 147 tys. zł (lepiej wyposażona wersja Momentum wymaga dopłaty 12 tys. zł, a topowa Inion - 31 500 zł). Dopłata do ośmiostopniowej skrzyni automatycznej to 9 300 zł, a do napędu wszystkich kół - kolejne 10 tys. zł.
Najlepiej wyposażoną (Inion) i najmocniejszą ofertą jest wersja Twin Engine T8 o mocy 390 KM, która kosztuje 247 300 zł. Samochód taki nie tylko jest świetnie wyposażony, ale posiada również automatyczną przekładnię oraz napęd wszystkich kół.